کد خبر: ۱۱۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
رتبه در الکسا یکی از ده‌ها روش بررسی اعتبار و جایگاه یک سایت در کشور محل فعالیت و هم چنین سطح جهانی است.

۱۰ راز مهم برای کسب رتبه مناسب سایت در الکسا

افزایش رتبه سایت در الکسا بخشی از دغدغه وب مستر‌ها و صاحبان سایت‌های اینترنتی در داخل و خارج از کشور است. هر اندازه رتبه شما در این ابزار رتبه‌های وب سایت، بالا‌تر باشد، یعنی مخاطب سایت شما بالاست و این یعنی می‌توانید به درآمد زایی تبلیغاتی و افزایش برند و اعتبار خود در بازار، امیدوار باشید.

اگر چه رتبه‌هایی که در الکسا شاهد هستیم، نسبی است و ۱۰۰ درصد با واقعیت همخوانی ندارد، اما به هر حال، رتبه در الکسا یکی از ده‌ها روش بررسی اعتبار و جایگاه یک سایت در کشور محل فعالیت و هم چنین سطح جهانی است.

به روز‌های گرم تابستان نزدیک می‌شویم و این فرصت خوبی را دراختیار وب مستر‌ها و استراتژیست‌های محتوا قرار می‌دهد تا با بررسی کلید واژه‌های پر بیننده سایت‌های رقبا و هم چنین بررسی گوگل آنالیتکس، کلید واژه‌های تابستانی خوب برای تولید محتوا و کسب رتبه و جایگاه در الکسا را در دستور کار قرار دهند.

۱۰ راهکار مهم برای افزایش رتبه سایت در الکسا

موضوعات زیادی در تابستان ۹۹ می‌تواند در دستور کار وب مستر‌ها و تولید کنندگان محتوای فارسی قرار بگیرد تا از فرصت فراغت بسیاری از کاربران در این روز‌های گرم سال استفاده کرده و مطالب پربیننده و پر بازدید را تولید کنند. بورس، کرونا، مهاجرت، اپلای، سال تحصیلی، معرفی مراکز ورزشی و نحوه استفاده از سامانه‌های دولتی عصر پسا کرونا، بخشی از کلید واژه‌های جذاب تابستانی برای سایت‌ها جهت تولید محتوا و افزایش رتبه در الکسا است.

در رتبه بندی الکسا می‌توان سایت‌های رقیب یک سایت را بررسی کرد. پر جست و جو‌ترین کلمات کلیدی که از طریق آن، کاربران وارد آن سایت شدند را مشاهده کرد. میزان بازدید روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه سایت‌ها را دید و ترافیک آن را با دیگر سایت‌ها مقایسه کرد. می‌توان فهمید که وقتی کاربران، وارد سایت شما می‌شوند، از چه درگاه‌هایی بوده و چه میزانش مربوط به موتور‌های جست و جو است و ۱۰ سایتی که پس از خروج از سایت شما بازدید می‌کنند، چه سایت‌هایی است.

خلاصه این ابزار رتبه بندی وب سایت‌ها که توسط شرکت آمازون، خریداری شده است، گزینه خوبی برای بررسی کارکرد‌های seo یک پرتال بوده و از طریق آن می‌توان به رصد روزانه و هفتگی جایگاه یک سایت در میان سایت‌های کشوری و بین المللی پرداخت و اوضاع رقبا را نیز رصد کرد. خدمات الکسا، رایگان نیست، اما بخشی، رایگان است.

برای افزایش رتبه در الکسا بایستی محتوای سایت، قوی و جذاب باشد و استراتژی تولید محتوا پرتال مشخص و هدفمند حرکت کند. وب مستر‌ها باید درک درستی از بازاری که در آن فعالیت می‌کنند داشته باشند. الکسا، اطلاعات دریافتی از وب سایت‌ها را دریافت و آنالیز می‌کند و در قالب نمودار و داده‌های تحلیل پذیر، به نمایش می‌گذارد. این اطلاعات بر اساس کارکرد هر وب سایت است و هر اندازه کیفیت و کمیت سایت، افزایش یابد، جایگاه بهتری در رتبه بندی الکسا دریافت می‌کند.

وقتی رتبه سایت در ایران، زیر ۱۰۰ باشد، یعنی بازدید بالایی در طول هفته و ماه دارد. وقتی رتبه سایتی ۴ رقمی باشد، یعنی بازدید کشوری خوبی ندارد. همه تلاش وب مستر‌ها در هر کشوری آن است که رتبه سایت در الکسا به زیر ۱۰۰۰ و سپس به زیر ۱۰۰ برسد. سایت‌هایی که رتبه‌های تک رقمی دارند، احتمالا فروش و بازدید میلیونی را تجربه می‌کنند.

معمولا سایت‌های زیر ۱۰۰ الکسا در هر کشوری، گزینه خوبی برای بک لینک و رپرتاژ آگهی است.

۱۰ نکته برای افزایش رتبه سایت در الکسا

به منظور افزایش رتبه سایت در الکسا چاره‌ای نداریم که بهینه سازی سایت برای موتور‌های جست و جو را جدی بگیریم. ۱۰ نکته از صد‌ها نکته به شرح زیر است:

اگر علاقمند به افزایش رتبه سایت در الکسا هستید بایستی استراتژی تولید محتوا و تقویم تولید محتوا شما به هر زبانی که مشغول به کار هستید، مشخص و دقیق باشد. باید بهترین کلید واژه‌ها در حوزه کاری را شناسایی کرده و برای آن، تولید محتوای خوبی داشته باشید. محتوا، پادشاه سرزمین دیجیتال است. محتوا را باید جدی بگیرید.

یکی از روش‌های افزایش رتبه در الکسا، لینک دهی به سایت شما است. بازنشر مطالب در لینکدین، اینستاگرام، توییتر، پینترست، فیس بوک و بسیاری از شبکه‌های اجتماعی معروف جهان تحت دامنه شما می‌تواند در ارتقا رتبه موثر باشد.

حضور در فروم‌ها و تالار‌های گفتمان داخلی و بین المللی و لینک دهی به مطالب داخلی سایت شما، نقش موثری در بازدید مطالب و ارتقا رتبه در الکسا دارد. گوگل، اهمیت زیادی به مطالب منتشر شده در انجمن‌های اینترنتی می‌دهد و خوب است که مطالب شما در این مجموعه‌ها لینک بخورد و باز نشر بشود. مخصوصا که این انجمن‌ها اکثرا رایگان هستند.

وبلاگ‌هایی که بازدید بالا داشته و در حوزه کاری شما فعال هستند را در نظر بگیرید. کامنت زنی و لینک دهی به سایت شما می‌تواند تاثیر خوبی در افزایش رتبه در الکسا داشته باشد. گا‌ها یک نظر در فلان وبلاگ یا کامنت در فلان شبکه اجتماعی، ده‌ها تا هزاران کاربر غیر مستقیم (indirect users) را به سمت سایت شما میکشاند و آن‌ها را کاربر مستقیم (direct user) می‌کند. البته مراقب رد فلگ‌ها هم باشید.

در بالا بردن رتبه در الکسا، back link مهم است. اما نه شرط کافی است و نه شرط لازم.

در افزایش رتبه در الکسا، استفاده از تغذیه کننده‌ها (RSS) را جدی بگیرید. آن‌ها به راحتی مطالب سایت شما را به اطلاع هزاران بازدید کننده به صورت لحظه‌ای قرار می‌دهند و شانس دیده شدن مطالب شما و لینک خوری، افزایش می‌یابد. از بهترین راه‌های ارسال مطالب شما به سطح گسترده‌ای از مخاطب، استفاده از این تغذیه کننده‌ها و خبر خوان‌ها هست. تاثیرگذاری آر اس اس‌ها در افزایش رتبه سایت در الکسا نباید فراموش شود.

تولید محتوای زیاد و هدفمند بر اساس KEYWORD‌های خوب و ارتقا کیفیت مطالب سایت و لودینگ سریع و کم نقص، تاثیر خوبی روی افزایش رتبه سایت در الکسا دارد. باید تلاش کنید که DOMAIN AUTHORITY را افزایش دهید. برای افزایش اتوریتی دامنه سایت، بایستی PAGE AUTHORITY‌ها را جدی بگیرید. به همین خاطر، در تقویم محتوایی خود، برنامه‌ای برای به روز رسانی مطالب قدیمی در دستور کار قرار دهید.

به کامنت‌ها پاسخ دهید. پاسخ به کامنت‌ها باعث جذب شمار گسترده‌ای مخاطب به سایت شما می‌شود. صفحه‌ای که ۲ کامنت خورده با صفحه‌ای که ۲۰۰ کامنت خورده و مرتب با پاسخ همراه می‌شود، جایگاه یکسانی در گوگل و الکسا ندارد.

استفاده از ویجت‌ها از بهترین شیوه‌ها برای افزایش رتبه در الکسا است. از ALEXA RANK WIDGET استفاده کنید.

توصیه می‌کنیم که یک DIGG یا STUMBLED ایجاد کرده و لینک محتوای سایت خود را در آن قرار دهید. تاثیر خوبی روی افزایش رتبه سایت در الکسا دارد. ابزارهایی، چون SEO AUDIT TOOL هم کارآیی خوبی دارد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار