کد خبر: ۱۱۹۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: اجرای هر نوع برنامه غیرمجاز توسط تاسیسات گردشگری که باعث تجمع شود، ممنوع است و رعایت مسائل بهداشتی در تاسیسات گردشگری استان، به‌ویژه در مراکز اقامتی و پذیرایی الزامی است.

وی گفت: مسئولان تورهای گردشگری به‌ویژه در حوزه طبیعت‌گردی باید برای برگزاری هرگونه اردویی مجوزهای لازم را کسب کنند. عموم همشهریان و علاقه‌مندان به سفر و به‌ویژه طبیعت‌گردی، می‌بایست درهنگام خرید تور، از مجوزدار بودن آن اطمینان حاصل نمایند و اقدام به انعقاد قرارداد در دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی دارای مجوز کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: این افراد و به‌ویژه افرادی که در شبکه‌های اجتماعی به تبلیغات خود ادامه می‌دهند با کمک فضاهای مجازی شناسایی و فراخوانده می‌شوند و درصورت ادامه فعالیت به مراجع قضایی معرفی می‌شوند. مردم به دلیل نداشتن آگاهی لازم، صِرف هزینه کم‌تر و تبلیغات گسترده در فضاهای مجازی توسط تورهای غیرمجاز از آن‌ها استقبال می‌کنند.

ارجمند ابراز کرد: در صورت برگزاری هرگونه تور طبیعت‌گردی بدون اخذ مجوز قانونی از معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یا هیئت‌های ورزشی زیرنظر اداره کل ورزش و جوانان استان برخورد قانونی در انتظار آنان خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان ادامه داد: تورهای طبیعت‌گردی که به‌صورت غیرمجاز اجرا می‌شود، راهنمای گردشگری و مجموعه برگزارکننده به هیچ جا وابستگی ندارند و در حال حاضر شاهد مراجعه افرادی به‌ویژه قشر جوان هستیم که به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی و پایین بودن کیفیت خدمات و عدم پایبندی مجریان تور به تعهدات خود، از این تورها شکایت می‌کنند.
 
او افزود: افراد حقیقی و حقوقی که بدون مجوز بند "ب" از سازمان مربوطه هستند حق برگزاری تور به‌صورت خودسرانه و غیرمجاز را ندارند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار