کد خبر: ۱۱۹۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: خانواده‌های شهدا با ایستادگی و استقامت خود موجب تثبیت اقتدار نظام و تداوم نهضت اسلامی شدند.

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی و جمعی از معاونین به همراه سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله و دبیرکل کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی و مسوولان  با خانواده چهار شهید در اراک دیدار کردند.

شهید والامقام اسماعیل علی بیگی

شهید والامقام اسماعیل علی بیگی، شهید والامقام غلامعباس رحیمی، شهید والامقام شاه رضا یاس‌بلاغی(کیانیان) و شهید والامقام آیت‌الله رضایی از جمله شهدای این دیدار بودند.

 شهید والامقام اسماعیل علی‌بیگی در سال 1343 در روستای چشمه علی‌محمد شهرستان ملایر، دیده به جهان گشود و در سیزدهمین روز از آذرماه 1363 در مهاباد در اثر برخورد خودروی حامل وی با مین کار گذاشته‌شده توسط گروهک‌های ضدانقلاب، به فیض بی‌بدیل شهادت رسید و جاودانگی را رقم زد.

 شهید والامقام غلامعباس رحیمی

 شهید والامقام غلامعباس رحیمی متولد 1 اسفند ماه سال 44 در روستای کلاغ نشین اراک است که به ‌عنوان پاسدار وظیفه گردان ادوات از لشکر 17 علی بن ابی‌طالب(ع) نزدیک به دو سال در جبهه خدمت کرد که در پنجم خردادماه سال 1365 در جزیره مجنون در اثر ترکش خمپاره به بدنش به درجه رفیع شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای اراک به خاک سپرده شده است.

 شهید والامقام شاهرضا یاسبلاغی(کیانیان)

 شهید والامقام شاهرضا یاسبلاغی(کیانیان) در دهمین روز از شهریورماه سال 1340 در روستای ده نو از توابع شهرستان خنداب و در خانواده‌ای روستایی و کشاورز، دیده به جهان هستی گشود که سرانجام پس از حضوری سلحشورانه در لشکر 55 هوابرد شیراز در منطقه‌ سومار و در نوزدهم دی‌ماه سال 1362 هنگام درگیری با نیروهای عراقی به شهادت رسید. پیکر مطهرش را در گلزار شهدای روستای ده نو به خاک سپردند.

 شهید والامقام آیت الله رضایی

 شهید والامقام آیت الله رضایی در پانزدهم آبان 1335 در روستای ده کوثر از توابع شهرستان شازند به دنیا آمد که در بیست و هشتم بهمن 1364، به عنوان آر پی جی زن، در گردان امام حسن(ع) از لشکر 17 علی بن ابی‌طالب(ع) در فاو عراق، بر اثر اصابت گلوله دشمن بعثی به خیل عظیم شهیدان پیوست و پیکرش مدت‎ها در آن منطقه باقی ماند تا این که در تاریخ سی و یکم شهریور 1374، پس از تفحص به خاک کشور بازگشت و در گلزار شهدای شهرستان اراک به خاک سپرده شد. برادرانش فرج‌الله و وجیه‌الله نیز از شهدای جنگ تحمیلی هستند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در این دیدار گفت: شهدا فارغ از دلبستگی به دنیا به دنبال شهادت رفتند و بهشت را از آن خود کردند.

 شهدا فارغ از دلبستگی به دنیا به دنبال شهادت رفتند و بهشت را از آن خود کردند

سردار محسن کریمی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای عزیز سال‌ها برای کسب مقام عالی شهادت مجاهدت کردند و در پایان مزد خود را از خدایشان گرفتند.

وی با بیان اینکه شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و باید همواره یاد و خاطره آنان را گرامی داشت، افزود: والدین شهدا با صبر و بصیرت  از امتحان بزرگ الهی پیروز و سربلند بیرون آمدند و امروز وظیفه ما مسوولان این است که همواره به یاد این عزیزان باشیم.

 

خانواده‌های معظم شهدا که مایه برکت برای انقلاب و ملت ایران هستند

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی  تاکید کرد: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا یک وظیفه مهم برای مسوولین است، مسوولان باید با سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا که مایه برکت برای انقلاب و ملت ایران هستند، از زحمات این عزیزان قدردانی کنند.

کریمی گفت: خانواده‌های شهدا با ایستادگی و استقامت خود موجب تثبیت اقتدار نظام و تداوم نهضت اسلامی شدند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار