کد خبر: ۱۲۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸

سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش، اظهار کرد: با وجود کسری شدید نیروی انسانی اما آموزش و پرورش اقدامی مهمی در جذب نیروی انسانی صورت نمی‌دهد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فقط در استان اصفهان در سال تحصیلی 98-99 بالغ بر 15 هزار معلم کمبود داشتیم، افزود: این کمبود نیرو با استفاده از نیروهای بازنشسته، خرید خدمتی‌ها و پرداخت اضافه کار به کادر شاغل به نحوی پیش بردند.

وی اضافه کرد: در عین حال گزارش‎‌ها حاکی از این است که در برخی از رشته‎ها از معلمان غیر تخصصی استفاده می‌شود و برای نمونه به جای استفاده از معلمان ریاضی از معلم فیزیک استفاده می‌شود که این مسئله به تحصیل دانش آموزان ضربه می‎‌زند.

موسوی لارگانی ادامه داد: قطعا ویروس کرونا به داد آموزش و پرورش در سال تحصیلی 98-99 رسید و روی آوردن به آموزش از راه دور، موجب عدم اعتراض بسیاری از خانواده‌ها شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس یادآور شد: برای ساماندهی و جبران کمبود نیروی آموزش و پرورش باید همه دستگاه‌ها از جمله، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند چرا که آموزش و پرورش زیربنای توسعه کشور است./

پایان پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار