کد خبر: ۱۲۰۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
صالحی امیری خبر داد:
رئیس کمیته ملی المپیک از رونمایی تندیس قهرمانان و مدال آوران ورزش ایران در بازیهای المپیک و پارالمپیک ادوار گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا صالحی امیری در مراسم افتتاح تالار مشاهیر ورزش ایران که صبح امروز سه شنبه برگزار شد، گفت: امروز در این مکان حاضر شدیم تا به نسل جدید یادآوری کنیم که اگر می درخشیم به خاطر حضور انسان های بزرگی است که در این جغرافیا درخشیدند.

وی ادامه داد: امروز تولد حضرت معصومه است و ما به اهل بیت افتخار می کنیم. بعلاوه روز المپیک است. امروز از کسی یاد می کنم که تمام عمر خود را برای ورزش گذاشت و از وی تقدیر می کنم.

وی در ادامه از حمایت های حناچی و وزیر ورزش برای افتتاح تالار مشاهیر تقدیر کرد.

صالحی امیری در مورد اهمیت افتتاح تالار مشاهیر خاطرنشان کرد: این فلسفه است که گسست فرهنگی در جامعه داریم و اگر به فکر رفع آن نباشیم به گسل تبدیل می شود و نسل جدید ریشه های خود را نمی شناسند.

سیدرضا صالحی امیری ادامه داد: بعلاوه بحث هویت سازی اهمیت دارد و هویت چسب بقای یک ملت است. هویت ریشه های بنیادی بقای یک جامعه است. اگر کسی می خواهد ریشه‌ها و تبار ورزش ایران را بشناسد باید به این مکان بیاید. این مکان کالبدی خشک و بی روح نیست بلکه داری معرفت انسان هایی است که با عرق خود این ملت را شاد کردند.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: تا فروردین ۱۴۰۰ حدود ۶۸ تندیس رونمایی می شود که ۵۶ المپین و ۱۲ پارالمپین‌خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار