کد خبر: ۱۲۰۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
رئیس سازمان بازرسی کل کشوراز راه‌اندازی سامانه گزارش‌گران فساد در سازمان بازرسی کل کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نشست خبری اظهار داشت: پس از انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه در دوره تحولی این قوه هستیم و در حکمی که رهبر انقلاب برای حجت‌الاسلام رئیسی داشتند، به این مسأله توجه شده بود.

وی افزود: اقدامات تحولی در سازمان بازرسی بر اساس سند تحول که تدوین و ابلاغ شده صورت گرفته است و توجه به همه ظرفیت‌های قانونی برای اعمال نظارت در سازمان بازرسی در دستور کار بوده و انجام شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد در اموریت قوه قضائیه قرار دارد‌ گفت:‌خبرنگاران می‌توانند بازرسان افتخاری سازمان بازرسی باشند ما تلاش داریم از ظرفیت همگانی برای نظارت بهره‌مند شویم.

درویشیان گفت:  علاوه بر سامانه رسیدگی به شکایات که 80 درصد شکایات از این طریق رسیدگی و پیگیری می شود امسال سامانه گزارش‌گران فساد را نیز راه‌اندازی می‌کنیم که اصحاب رسانه و عموم می‌توانند گزارش‌های مربوط به فساد را از طریق این سامانه به ما اطلاع دهند.

وی با تأکید بر اینکه موضوعات کلان از جمله مسکن، خودرو و معضلات اقتصادی و معیشتی در اولویت ما قرار دارد، گفت:‌ هر چند پیشگیری اصل مهمی در زمینه کاهش تخلفات محسوب می‌شود ولی از طریق سامانه گزارش‌گران فساد تلاش خواهیم کرد که اقدامات لازم به موقع صورت گیرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: کوتاهی دستگاه‌ها و مطالبه‌گری از دستگاه نیز جزو برنامه‌های ما بوده است و پیگیری تحقق شعار سال نیز در اولویت کارمان قرار دارد. 

ادامه دارد...

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار