کد خبر: ۱۲۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۹
استاندار ایلام خبر داد:
ایلام-استاندار ایلام از گسترش مبادلات تجاری بین ایران و عراق در مرز مهران خبر داد و گفت: مقرر شد دو ساعت به ساعات کاری گمرکات ایران و عراق اضافه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی عصر پنجشنبه در حاشیه دیدار با محمد جمیل المیاحی استاندار واسط عراق از گسترش همکاری‌های بین دو استان خبر داد و گفت: در پی دیدار با سفیر ایران در عراق که روز گذشته انجام شد درخواست داشتیم که ملاقات‌هایی با استان‌های هم مرز ما با کشور عراق انجام شود که در سریع‌ترین زمان ممکن دعوت کردیم از استاندار واسط که در مهران دیدار داشته باشیم و مباحث بین دو استان را با یکدیگر مطرح کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر مهمترین مرز استان ایلام با کشور عراق با استان واسط است و مسائل و مباحث بسیاری بین این دو استان وجودد ارد که باید به سرعت مطرح شده و تعیین تکلیف شوند

وی افزود: از لحاظ تردد زوار، مبادلات تجاری، بازارچه چنگوله و بحث مبارزه با کرونا با استاندار واسط عراق و هیئت همراه گفتگو داشتیم.

استاندار ایلام روابط بین دو استان که تحت شعاع بیماری کرونا و مشکلات داخلی کشور عراق عنوان کرد و افزود: کرونا مشکلات زیادی برای تجار ایران و عراق به وجود آورد و مراودات طرفین را تحت شعاع قرار داد با این حال درخواست داشته‌ایم که مراودات تجاری فی مابین دو کشور ایران و عراق از دو روز افزایش یابد و به صورت تمام وقت شود.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که خواستار انجام تفاهم نامه‌ها و توافقات به عمل آمده قبلی از طرف عراقی شده‌ایم، اضافه کرد: مقرر شد که ظرف یک ماه آینده هیئتی به سرپرست استاندار واسط عراق برای پیگیری تفاهم نامه‌ها و توافقات به عمل آمده به ایلام بیاید.

سلیمانی دشتکی با اشاره به این مطلب که از طرف عراقی درخواست داشته‌ایم که زیرساخت‌های مرزی آن طرف مرز را آماده کند، افزود: در تدارک هستیم با سه مرز چنگوله، چیلات و هلاله شمالی مراودات تجاری خود را با کشور عراق توسعه بدهیم.

وی در ادامه با توجه به درخواست استاندار واسط عراق مبنی بر نیاز شدید این استان به اکسیژن مایع گفت: با توجه به تولیداتی که در این زمینه داشتیم توافق کردیم با همکاری بخش خصوصی و اتاق بازرگانی نسبت به صادرات این محصول به استان واسط کشور عراق اقدام نماییم و در این زمینه هفته‌ی آینده هیئتی از استان واسط برای بررسی موضوع به ایلام سفر می‌کند.

وی افزود: همچنین واحدهای دانش بنیان ما در زمینه دستگاه اکسیژن ساز اقدامات خوبی داشته‌اند که مطرح شد در این زمینه هم بازدیدها صورت گیرد و در صورت تمایل نسبت به صادرات این محصول نیز به کشور عراق اقدام شود.

وی گفت: مقرر شد دو ساعت به ساعات کاری گمرکات ایران و عراق اضافه شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار