کد خبر: ۱۲۰۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
گروه استان‌ها- مشاور امور ایثارگران استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسکن ایثارگران شهرستان کهگیلویه پس از حدود پنج سال همچنان بلاتکیلف است و شهرداری از صدور پروانه ساخت خودداری می‌کند.

محمود داربام در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، با بیان اینکه در بند الف ماده سه قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، خدماتی را برای تأمین و واگذاری زمین یا مسکن به ایثارگران مشخص کرده‌اند، اظهار داشت: در شهرستان کهگیلویه، 150 قطعه زمین به 300 نفر از ایثارگران واگذار شده که این زمین‌ها از حدود چهار یا پنج سال پیش همچنان بلاتکلیف هستند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه شهرداری دهدشت از صدور پروانه ساخت خودداری می‌کند، افزود: قرار بود در سال 98 جلسه‌ای با حضور فرماندار کهگیلویه، شهردار دهدشت، راه و شهرسازی، بنیاد شهید و استانداری تشکیل و مشکل برطرف شود که این اقدام صورت نگرفت.

مشاور امور ایثارگران استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در هفته‌های اخیر نیز تعدادی متقاضی به دفتر استاندار مراجعه کرده و خواهان رفع این مشکل شده‌اند.

داربام با تأکید بر اینکه خانواده‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان و رزمندگان سرمایه‌های این نظام هستند و باید به آنها توجه ویژه‌ای شود، گفت: مشکل مسکن ایثارگران باید به صورت ویژه حل شود و اصلا زیبنده نیست که این قشر، هنوز مشکل مسکن داشته باشند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، در قانون برنامه پنجم توسعه گفته شده است که در جاهای که زمین وجود ندارد مانند شهرهای یاسوج و سی‌سخت، دولت موظف است که زمین تحویل دهد، اما متقاضیانی که امسال بنیاد شهید معرفی کرد، به دلیل اینکه در طرح‌های خودمالکی مسکن مهر از تسهیلات استفاده کردنده بودند، نتوانستند از مفاد این قانون بهره‌مند شوند.

مشاور امور ایثارگران استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این در حالی است که در آیین‌نامه اجرایی پرداخت تسهیلات مسکن به ایثارگران، مشخص شده که تسهیلات حمایتی غیرایثارگری از قبیل شرکتی، مسکن مهر و خودمالکی، مانع دریافت تسهیلات مسکن ایثارگران نمی‌شود.

انتهای پیام/543/ی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار