کد خبر: ۱۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
نایب‌رئیس مجلس با بیان اینکه مجلس تلاش زیادی برای اختصاص 3000 میلیارد تومان به بودجه آموزش و پرورش انجام داده است، گفت که انتظار داریم دولت نیز این بودجه را عادلانه توزیع کند.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، محمدرضا باهنر که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت پس از پایان تذکرات شفاهی نمایندگان گفت : در مورد تذکرات شفاهی نمایندگان می‌خواهم به دو نکته اشاره کنم؛ چرا که نمایندگان تذکراتی می‌دهند که نباید در این راستا به مجلس و دولت جفا شود.
 
وی ادامه داد: یکی از نمایندگان اعلام کرد مستمری‌بگیران،‌ صدقه‌بگیر هستند،‌ در حالی که مستمری‌بگیر، حقوق‌بگیر است و زمانی که دولت به مستمری‌بگیر حقوق می‌دهد، این حقوق حق وی است و بحث صدقه مطرح نیست.
 
نماینده مردم تهران در مجلس همچنین تاکید کرد: نکته دوم تکرار مباحث درخصوص آموزش و پرورش است؛ در مجلس شورای اسلامی و در زمان بررسی لایحه بودجه 94 کل کشور، چند عدد به بودجه آموزش و پرورش اضافه شد، مانند 1700 میلیارد تومان از بودجه شرکت‌ها، 400 میلیارد تومان از اشخاصی که مالیات پرداخت نمی‌کردند، 200 میلیارد تومان از کشفیات قاچاق و 200 میلیارد تومان از تبصره 2 ، 400 میلیارد تومان برای نوسازی مدارس اختصاص یافت که براساس آن حدود 3000 میلیارد تومان در مجلس به بودجه آموزش و پرورش افزوده شد.
 
باهنر یادآور شد: ما شنیدیم حقوق ستادی‌ها قرار است اضافه شود؛ در حالی که معلمانی که در روستا رفت و آمد دارند، زحمت زیادی می‌کشند، لذا از معاونت برنامه و بودجه و آموزش و پرورش می‌خواهیم که با دقت نظر خود، در تخصیص این بودجه و توزیع آن، عدالت را رعایت کنند.
 
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: مجلس در حد توان خود اقداماتی را انجام داده و دولت نیز تمام تلاش خود را به کار خواهد بست. اینکه می‌گویند رتبه حقوقی معلمان پایین است، حرف درستی نیست چرا که ما چهار پنج گروه مستخدم‌های دیگری در دستگاه‌های دولتی داریم که معدل حقوق‌شان از معلمان بسیار پایین‌تر است، لذا نباید چنین صحبت‌هایی تکرار شود.
برچسب ها: باهنر ، دولت ، بودجه
نام:
ایمیل:
* نظر: