کد خبر: ۱۲۰۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  مازیار کبیری به راهنمایی دکتر ابوالفضل اکبرپور و دکتر محمد ‌اکبری اعضای هیات علمی دانشگاه بیرجند به ساخت نمونه آزمایشگاهی دستگاه تصفیه فاضلاب خاکستری در مقیاس خانگی ‌اقدام کردند.

محمد اکبری، عضو هیات‌علمی دانشگاه بیرجند اظهار کرد: کارایی این سیستم پس‌از انجام آزمایش‌های متعدد در آزمایشگاه سازمان محیط‌زیست مورد تأیید قرار گرفت و پس‌از آن ‌گواهی ثبت اختراع آن اخذ شد. ‌

وی گفت: دستگاه ساخته شده توسط این گروه، توانایی تصفیه ‌فاضلاب خاکستری بر اساس استانداردهای سازمان آب و فاضلاب و سازمان محیط‌زیست ایران را دارد و این دستگاه می‌تواند ‌فاضلاب تصفیه شده را به مدت ۷ روز بدون کاهش کیفیت میکروبی آن ذخیره‌سازی کند.

عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند افزود: این دستگاه در میزان تصفیه، انعطاف‌پذیری بالایی داد، همچنین تحمل بار آلودگی متفاوت و تطابق با معماری محل ‌نصب از مزیت‌های این دستگاه است که این دستگاه را قادر می‌کند ۲۵۰ تا ۵۰۰۰ لیتر فاضلاب را در روز تصفیه کند و فاضلاب را ‌در مدت زمان کمتری نسبت به نمونه‌های قبلی با فرایند مشابه تصفیه کند.

اکبری خاطرنشان کرد: گروه آموزشی مهندسی عمران دانشگاه بیرجند در قالب موضوع پایان‌نامه کارشناسی ارشد با همکاری سازمان ‌نظام‌مهندسی ساختمان استان، نسبت به ساخت این دستگاه اقدام کرده است. ‌

وی یادآور شد: طرح مذکور حاصل تحقیقات مشترک گروه عمران دانشگاه بیرجند و سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی است. ‌

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار