کد خبر: ۱۲۰۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت‌های درمان استان گیلان مناسب نیست و کمبود پزشک متخصص و ضرورت احداث خانه‌های بهداشت روستایی در شهرستان آستارا احساس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، غلام‌رضا مرحبا امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: طبق رایزنی‌های صورت‌گرفته با دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان قرار است بیمارستان شهید بهشتی شهرستان آستارا به دستگاه سنگ‌شکن، رادیولوژی دیجیتال و همودیالیز مجهز شود.

نماینده مردم شهرستان آستارا در یازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در راستای مبارزه با ویروس کرونا گفت: بااینکه زیرساخت‌های درمان گیلان مناسب نیست، اما تلاش‌های کادر سلامت استان موجب شد تا از بحران کرونا عبور کنیم.

وی با اشاره به فعالیت پرستاران داوطلب در ایام پیش‌گیری از شیوع ویروس کرونا افزود: این قشر زحمت‌کش در دوران کرونا در بالین بیماران حاضر شدند، اما پس از کنترل ویروس، از کادر درمان بیمارستان شهید بهشتی به دلیل قرارداد 89 روزه مجبور به خداحافظی شدند که لازم است نسبت به به‌‌کارگیری آن‌ها اقدام شود.

مرحبا به اشاره به اینکه نگرانی‌ها درخصوص اخراج تعدادی از پرستاران و نیروهای خدماتی بیمارستان شهید بهشتی شهرستان آستارا برطرف شده است، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان قول مساعد داد تا برطرف شدن بحث‌های اداری پرستاران و نیروهای خدماتی مذکور، آن‌ها در بیمارستان مشغول باشند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به کمبود خدمات بهداشتی و نیروی انسانی در نظام سلامت شهرستان آستارا تصریح کرد: شبکه بهداشت و درمان این شهرستان نیازمند تزریق پزشک متخصص، احداث خانه‌های بهداشت روستایی و شبانه‌روزی کردن برخی خانه‌های بهداشت و تبدیل آن‌ها به مراکز درمانی است.

مرحبا با بیان اینکه زیرساخت‌های شهرستان آستارا شرابط لازم  جهت ارائه خدمات درمانی به گردشگران آذری را دارد، افزود: بیمارستان قدیمی این شهرستان ظرفیت تبدیل به درمان‌گاه فوق تخصصی را دارد و می‌تواند به بیماران خارجی خدمات درمانی ارائه داده و باعث ارزآوری کشور شود. 

انتهای پیام /۸۴۰۰۸

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار