کد خبر: ۱۲۰۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰

سیدعلی یزدی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با گرامیداشت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان، اظهار داشت: شهید بهشتی بعد از رهبری‌های داهیانه امام خمینی(ره) اثرگذارترین عنصر در نظام سیاسی و اجرائی کشور بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سال‌های ۵۸، ۵۹ و اوایل سال ۶۰ شاهد مظلومیت شهید بهشتی بودیم؛ من به عنوان یک فرزند انقلاب که در جنوب شهر ساکن بودم و با اتوبوس رفت و آمد می‌کردم، می‌دیدم افرادی را که داخل اتوبوس بین مردم شایعه می‌کردند که آقای بهشتی پیست اختصاصی اسکی در کوه های آلپ، خانه لوکس در هامبورگ آلمان و در لواسان تجریش ویلاهای مجللی دارد.

وی افزود: یک بار در اتوبوس وقتی چنین مباحثی مطرح شد، گفتیم آقای راننده شما همه اتوبوس را به منزل شهید بهشتی که این فرد شایعه‌پراکن می‌گوید، ببرید تا صحت صحبت‌هایش در مورد شهید بهشتی مشخص شود. وقتی آن فرد فهمید که به صورت جدی دنبال صحت یا دروغ بودن حرف‌هایش هستیم، گفت نه! من هم از دیگران چنین حرف‌هایی را شنیده‌ام. همانطور که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند، مظلومیت شهید بهشتی بیش از شهادتش تاثر برانگیز است.

یزدی‌خواه با بیان اینکه شهید بهشتی مجسمه نظم بود، ادامه داد: در آن دوران جوانی ۲۰ ساله بودم، قبل از انقلاب فرهنگی در دوره دانشجویی وقتی از ایشان برای حضور در دانشگاه دعوت می‌کردیم شهید بهشتی به موقع در جلسات حاضر می‌شدند و صحبت‌ها و شخصیت ایشان بی نظیر بود. متاسفانه خیلی زود انقلاب اسلامی از برکات وجود و تدابیر ایشان محروم شد، اگر ایشان چندین سال دیگر هم می‌توانستند به انقلاب خدمت کنند، نتایج بسیار خوبی حاصل می‌شد و اثر وجودی ایشان بر دستگاه قضایی کشور و استقرار نظام بسیار موثرتر بود.

این نماینده مردم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از مشکلات امروز قوه‌قضائیه به این دلیل است که شهید بهشتی فرصت نکرد تا ضوابط و ساز و کارهای قوه قضائیه را اصلاح کند، بخشی را ایشان اصلاح کردند اما بخشی از آن باقی ماند.

وی افزود: وقتی انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی صورت گرفت بسیاری از مردم با توجه به علاقه‌ای که به حزب جمهوری اسلامی و آیت‌الله بهشتی داشتند برای کمک، به سرچشمه آمدند اما سالن محل اجلاس حزب جمهوری اسلامی به تلی از آوار تبدیل شده بود.

یزدی‌خواه با اشاره به نقش حزبی آیت الله بهشتی، اظهار داشت: ایشان به ساختار تشکیلاتی معتقد بودند، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تجربه‌ای برای آماده‌سازی نیروها وجود نداشت. وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد باید ساختار حکومت طاغوتی در هم پیچیده می‌شد، وزارتخانه‌ها باید ساماندهی می‌شدند. در بخش‌های مختلف باید نیروهای متخصص همان رشته به کار گرفته می شدند اما انقلاب نیروی تربیت شده‌ای نداشت، دانشگاه‌ها همان اهداف قبل را دنبال می‌کنند، برخی متخصصان نیز افراد وابسته بودند‌. شهید بهشتی با تأسیس حزب جمهوری اسلامی حزبی فراگیر را تشکیل داد و گفت هر کسی که می‌خواهد به کشور خدمت کند، عضو این حزب شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهید بهشتی شاخه‌های مختلف را در حزب جمهوری اسلامی تشکیل داد. شاخه نظام مهندسی، کارگران، معلمان، بانوان و ورزشکاران تشکیل شد و آموزش‌های مربوطه را به آن‌ها ارائه می‌کردند. این تدابیر باعث شد تا بانکی قوی از نیروهای متخصص و معتقد به انقلاب در حزب جمهوری اسلامی تشکیل شود و به همین دلیل منافقان حزب جمهوری اسلامی را منفجر کردند.

یزدی‌خواه با بیان اینکه زحمات شهید بهشتی برای انقلاب بی بدیل و بی همتاست، گفت: افراد حاضر در حزب جمهوری اسلامی یا نماینده مجلس بودند یا وزیر بودند یا معاون وزیر بودند یا رئیس سازمان بودند که برای هماهنگی‌های کاری در اجلاس حزب جمهوری اسلامی جمع شده بودند و منافقان نقطه‌ای را مورد حمله تروریستی قرار دادند که به هر سه قوه کشور ضربه وارد شود. منافقان هوشمندانه حزب جمهوری اسلامی را برای حمله تروریستی انتخاب کردند تا به انقلاب ضربه وارد شود./

پایان پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار