کد خبر: ۱۲۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، با اشاره به هدف‌گذاري تورمي بانک مركزي، اين اقدام را به جا و مناسب در شرايط فعلي عنوان كرد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، مرتضی اکبری در گفتگو با خبرنگار ايبِنا درباره بيانيه بانک مرکزي در رابطه با چارچوب هدف‌گذاري نرخ تورم ۲۲ درصدي با دامنه مثبت و منفي دو واحد درصد، اظهار داشت: سياست كنترل تورم يكي از وظايف اصلي بانك مركزي در گام نخست و در فاز دوم گذر از ركود است، اما وظيفه اصلي كنترل تورم است. با توجه به اينكه تورم ايران هم در يكسال گذشته روندي رو به رشد را تجربه كرده، بايد اقدامي جدي و اساسي از سوي بانك مركزي انجام مي شد، كه اين بيانيه در همين راستا است.
وی افزود: همانطور که شاهد هستیم از شش ماه گذشته با اقداماتی از جمله بازار باز، تغیير سياست پولي و ... وارد زيرساخت کنترل وتورم شده، اما يکي از راه هاي کنترل تورم سياست انقباضي است كه اگر اين سياست اجرا شود با ركود بيشتري مواجه خواهيم شد؛ به همين دليل بهترين تصميم استفاده از اوراق بدهي است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، ادامه داد: این سیاست در بانک مرکزي اجرايي شده و بدون افزايش پايه پولي، دولت در تلاش است از نقدينگي موجود در کشور استفاده كند و نقدينگي را به سمت قيمت هاي مولد كشور هدايت كند. با اين سياست دولت و بانك مركزي خلق پول نداريم، اما از نقدينگي موجود با فروش اوراق بدهي استفاده و به سمت كسب و كارهاي كوچك هدايت مي شود.
وی در پایان تاکید کرد که موفقیت سياست‌ها به چگونگي اجراي اين طرح ارتباط دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: