کد خبر: ۱۲۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت گفت: در ۱۱ ماهه منتهی به بهمن ماه سال جاری میزان تولید کاشی و سرامیک در کشور به مرز ۳۴۰ میلیون متر مربع رسید که نسبت به ۱۱ ماهه سال گذشته رشد ۲۵ درصدی نشان می‌دهد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، سید محمد فاطمیان با اعلام این خبر اظهارداشت: طی ۱۱ ماهه سال ۹۲ میزان تولید کاشی و سرامیک بالغ بر ۲۷۲ میلیون متر مربع بوده است.


به گفته فاطمیان، طی سال ۹۳ میزان تولید فولا د خام با رشد ۸ درصدی نسبت به مدت مشابه خود در سال ۹۲ بالغ بر ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزارتن گزارش شده که این میزان پارسال ۱۴ میلیون و ۳۱۰ هزارتن بوده است.

وی در ادامه یادآور شد: طی دوره مورد بررسی میزان تولید محصولات فولادی نیز با رشد ۳.۵ درصدی نسبت به ۱۱ ماهه پارسال به حجم ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزارتن تولید شدکه این میزان در مدت مشابه پارسال بالغ بر ۱۵ میلیون و ۱۵۰ هزارتن اعلام شده بود.

مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن وتجارت در بخش دیگری ازسخنان خود گفت: طی ۱۱ ماهه امسال  میزان تولید پودر آلومینا بالغ بر ۲۳۲ هزارتن رسید که نسبت به ۱۱ ماهه پارسال که ۲۲۶ هزارتن تولید شده بود به رشد ۲ درصدی دست یافته است.

این مقام مسئول درمعاونت امور معادن وصنایع معدنی وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: طی ۱۱ ماهه امسال میزان تولید سنگ آهن نیز ۳۱ هزارو ۲۰۰ تن و سیمان به ۶۱ میلیون و ۷۰۰ هزارتن بوده است.

بنابراعلام فاطمیان، طی ۱۱ ماهه میزان تولید کاتد مس با رشد ۲.۵ درصدی در مقایسه با ۱۱ ماهه سال ۹۲ به حجم ۱۷۶ هزارو ۵۰۰ تن رسید که این میزان پارسال ۱۷۲ هزارتن بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طی دوره  مورد مطالعه  تولید شیشه جام با رشد ۲.۵ درصدی بخحجم یک میلیون و ۱۲۰ هزارتن رسیده بطوریکه طی ۱۱ ماهه نخست پارسال میزان تولید شیشه جام یک میلیون و ۳۰ هزارتن بوده است، همچنین طی ۱۱ ماهه امسال میزان تولید ظروف شیشه ای ۴۸۴ هزارتن که رشدی معادل ۴ درصدی نسبت به ۱۱ ماهه پارسال که ۴۶۶ هزارتن بوده داشته است.

مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن وتجارت در ادامه تصریح کرد : میزان تولید ظروف چینی در ۱۱ ماهه سال ۹۲ بالغ بر ۴۳ هزارتن بوده که با رشد ۹.۵ درصدی در ۱۱ ماهه سال ۹۳ به ۴۷ هزارتنن رسیده است.

فاطمیان یادآور شد : طی ۱۱ ماهه امسال میزان تولید چینی بهداشتی در سال ۹۳ به مرز ۹۱ هزارتن رسید که این میزان طی ۱۱ ماهه پارسال ۸۱ هزارتن بوده که از این حیث رشد ۱۲.۵ درصدی را نمایانگر است.

وی در پایان دلیل کاهش میزان تولید سیمان را طی ۱۱ ماهه امسال رابه مواردی نظیر کاهش ساخت و ساز در کشور؛ ناامنی موجود در کشور عراق؛ انجام تعمیرات سیستم سوخت رسانی واحدهای سیمانی و در نهایت ذخیره فروان محصول سیمان و کلینکر برشمرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار