کد خبر: ۱۲۲۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۵
علی پروین:
پرسپولیس امسال شرایط متفاوتی را تجربه کرد. ‌این تیم با مدیران مختلف در‌این سال هم فراز داشت و هم فرودهای شدید و عمیق. شاید اتفاقات‌این باشگاه در سال ۹۳ در تاریخ آن بی‌سابقه بود. از زندانی شدن حمیدرضا سیاسی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تا برکناری عجیب علی دایی از سرمربیگری‌این تیم و انتصاب درخشان بر نیمکت پر تنش سرخ‌ها.
به گزارش تجارت آنلاین،  سال عجیب پرسپولیسی‌ها‌یک اتفاق ویژه هم داشت. هرچند که نتیجه‌ای از آن حاصل نشد. سازمان خصوصی سازی در‌این سال برای اولین بار فروش باشگاه پرسپولیس را به مزایده گذاشت. ‌این سازمان با قیمت پایه ۲۹۰ میلیارد تومان پروسه خصوصی سازی سرخابی‌ها‌را کلید زد و امیدوار بود کسی برای خرید‌این دو تیم پایتخت نشین پیش قدم شود اما در ‌‌نهایت به‌این نتیجه رسید که هیچ پولداری چنین سرمایه‌ای را خرج دو باشگاه زیان‌ده نمی‌کند. حسین هدایتی و علی پروین البته از معدود افرادی هستند که چشم به خرید پرسپولیس دارند. دو نفری که با وجود داشتن سرمایه کلان اعلام کرده‌اند بیش از ۲۰۰ میلیارد برای خرید تیم محبوبشان هزینه نمی‌کنند. روزنامه تجارت در گفت‌و‌گوی تفصیلی خود با علی پروین هم به عملکرد تیم پرسپولیس در سال ۹۳ پرداخت هم نگاهی به تیم ملی فوتبال داشت و هم بحث فروش باشگاه پرسپولیس را با‌این اسطوره سرخ‌ها‌مطرح کرد. همه و همه اتفاقاتی بود که باعث شد امسال سال عجیب سرخپوشان باشد. در همین رابطه با علی پروین پیشکسوت نامدار باشگاه پرسپولیس صحبت‌هایی کردیم که در زیر می‌خوانید.


 امسال سال عجیب و پرتنشی برای پرسپولیس بود. شما شرایط‌ این تیم را چطور دیدید؟
امسال واقعا سال عجیبی بود برای باشگاه و هواداران؛ چراکه اتفاقاتی در پرسپولیس رخ داد که هیچگاه هیچ کس شاهد آن نبود. هم در بحث مدیریتی و هم در بحث فنی نابسامان بود به طوری که شاید بتوان بخش عمده‌ای از ناکامی‌های تیم را به تغییرات پی در پی ربط داد.

 از ابتدای فصل شروع کنید که علیرضا رحیمی‌مدیرعامل پرسپولیس شد.
رحیمی‌یک مدیر فوتبالی است که سال‌ها‌مدیریت ورزشی کرده اما شرایط کار در پرسپولیس کاملا متفاوت است و دیدید که رحیمی‌با‌این همه سابقه چقدر توانست در پرسپولیس موفق شود. آن هم در حالی که او خودش مدیر فوتبالی بود که سال‌ها‌در فدراسیون هندبال به خوبی کارش را پیش برد.

 اتفاق عجیب دیگر پرسپولیس برکناری علی دایی و علیرضا رحیمی‌از سمت سرمربیگری و مدیرعاملی پرسپولیس در یک روز بود.
این مساله هم ناشی از‌‌ همان عدم ثباتی بود که در فوتبال ما و بخصوص باشگاه پرسپولیس وجود دارد. به نظر من‌این اتفاقات هیچ زمان دیگر در فوتبال ما دیده نمی‌شود و بعید می‌دانم که چنین اتفاقاتی دیگر شاهد باشیم.

 شما با برکناری علی دایی به آن شکل و شیوه موافق بودید؟
بحث تغییر و تحول در فوتبال همیشه وجود دارد و مربیان همیشه ساکشان دم در است و آماده رفتن هستند اما به نظر من نحوه و شیوه کنار گذاشتن علی دایی به آن صورت درست نبود و اگر مدیران باشگاه به‌این نتیجه رسیده بودند که دایی را برکنار کنند باید وجهه او را هم در نظر می‌گرفتند. اما به نظرم برخورد خوبی با او نشد چراکه دایی یک پرسپولیسی است و از شاگردان خوب من است و من‌این حرف را به دلیل‌این‌که او از شاگردان من بوده نمی‌گویم بلکه به هر حال دایی از افتخارات فوتبال‌ایران است و همه جای دنیا نام او را می‌شناسند و باز هم معتقدند که باید برخورد خوبی با او صورت می‌گرفت. حتی اگر قرار بود دایی برکنار شود، نباید‌این رفتار‌ها‌شکل می‌گرفت.

 حمید درخشان سرمربی پرسپولیس شد، شما‌این انتخاب را مناسب می‌دانستید؟
حمید درخشان از پیشکسوتان نامدار پرسپولیس است که سال‌ها‌کاپیتان و مربی‌این تیم بود و به نظرم او گزینه خوبی بود که به پرسپولیس بیاید و دیدید که چه فشار زیادی تحمل کرد تا بتواند در پرسپولیس کار کند. درخشان برای موفقیت پرسپولیس تلاش زیادی کرد و با‌این‌که مشکلات زیادی در راه او وجود داشت، اما تا‌اینجا عملکرد خوبی داشته است. هر چند که فراز و نشیب در پرسپولیس زیاد دیدیم اما معتقدم باید به درخشان زمان داد چرا که او می‌تواند پرسپولیس را به روزهای خوب برساند و‌این اواخر هم دیدید که تیم چقدر خوب بازی می‌کند.

در ادامه اتفاقات عجیب پرسپولیس حمیدرضا سیاسی مدیرعامل‌این باشگاه بازداشت شد تا مشکلات سرخپوشان چند برابر شود، دراین باره چه صحبتی دارید؟
به نظرم سیاسی فرد زحمتکشی بود که قصد داشت به پرسپولیس کمک کند و برخورد خوبی با او نشد، چراکه ما باید شرایط را به گونه‌ای رقم بزنیم که افراد ثروتمند و بخش خصوصی به حضور در فوتبال ترغیب شوند و نباید کاری کنیم که آن‌ها‌را از فوتبال دور کنیم. چراکه در‌این شرایط اقتصادی کمتر فرد ثروتمندی حاضر می‌شود در فوتبالی که هیچ سودی ندارد، سرمایه گذاری کند. متاسفانه ما خیلی راحت از کنار چنین افرادی می‌گذریم و به نظرم باید شرایط بهتری برای‌این افراد در نظر گرفته شود تا آن‌ها‌را دلزده نکنیم چون فوتبال ما به حضور چنین افرادی نیاز دارد. مطمئنا با بودن‌این چنین افرادي می‌توانیم امیدوار باشیم که فوتبال ما خصوصی خواهد شد.

 پرسپولیس امسال در نتیجه گیری هم شرایط متفاوتی داشت به طوری که ۵ بازی پشت سر هم را می‌بازد اما در دربی استقلال را شکست می‌دهد. نظر شما در خصوص شرایط نتیجه گیری پرسپولیس چیست؟
بحث دربی با همه بازی‌ها‌متفاوت است چراکه‌این بازی یک بازی غیرتی است و بازیکنان با شرایط متفاوتی وارد زمین می‌شوند. دربی را نمی‌توان با هیچ دیدار دیگری مقایسه کرد اما موضوع نتیجه‌گیری پرسپولیس در بازی‌ها‌فقط به کادرفنی برنمی‌گردد.
وقتی بازیکن از لحاظ روحی در شرایط خوبی نباشد، طبیعی است که از نظر بدنی هم افت می‌کند. به نظرم پرسپولیس قبل از هر چیز به ثبات و آرامش نیاز دارد.

 فکر می‌کنید پرسپولیس لیگ امسال را چطور تمام می‌کند؟
نباید پرسپولیسی‌ها‌دیگر از قهرمانی حرف بزنند چراکه‌این یک مساله نشدنی است اما من فکر می‌کنم اگر پرسپولیس امسال در لیگ بتواند سهمیه آسیایی کسب کند کار بزرگی کرده است. متاسفانه شرایط تیم امسال خوب نبود و گرفتن سهمیه آسیایی یک موفقیت به حساب می‌آید.

 شرایط پرسپولیس را در لیگ قهرمانان آسیا چطور می‌بینید؟
بازی در لیگ قهرمانان آسیا شرایط کاملا متفاوتی نسبت به بازی‌های لیگ دارد. شما می‌دانید‌این بازی‌ها‌حکم دیدار ملی دارد و بازیکنان با انگیزه بیشتری وارد مسابقات می‌شوند و دیدید که نحوه بازی کردن پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا با لیگ بر‌تر متفاوت است و امیدوارم که بازیکنان بتوانند به گونه‌ای عمل کنند که در ‌‌نهایت ضمن صعود از دور اول در مراحل بعدی هم موفق باشند. ‌این هواداران نیاز به توجه بیشتری دارند.
شرایط فوتبال ملی را در سال ۹۳ چگونه دیدید؟
تیم ملی در‌این سال خیلی پرکار بود. ‌این تیم با کی روش هم در جام جهانی ۲۰۱۴ و هم در جام ملت‌های آسیا حضور پیدا کرد و فراز و فرودهایی هم داشت. به نظرم تیم ملی در جام جهانی عملکرد به مراتب بهتری نسبت به جام ملت‌های آسیا داشت.

بعد از جام جهانی مدافع تمدید قرارداد کی روش بودید اما بعد از جام ملت‌ها‌نه. چرا؟
جام جهانی شرایطش فرق می‌کرد. به هر حال ما در تورنمنتی بازی می‌کردیم که شاید ۹۰ درصد تیم‌ها‌از ما بهتر و بزرگ‌تر بودند اما قصه جام ملت‌ها‌فرق می‌کند. ما در آسیا همیشه حرف‌های زیادی برای گفته داشته و داریم. متاسفانه تیم ملی‌ایران در همه بازی‌ها‌چه جلوی آرژانتین و چه مقابل بحرین به میدان برود با یک سیستم‌ بازی می‌کند و همیشه با یک فوروارد به زمین می‌رود. آخر مگر می‌شود جلوی قطر، بحرین و امارات با یک سیستم‌ بازی کنیم و در مقابل عراق نیز با‌‌ همان سبک بازی را اداره کنیم. در‌این بازی هر موقع از حریف عقب افتادیم، بازیکنان ما خیلی خوب بازی کردند و به دروازه عراق هجوم بردند، اما همین که گل می‌زدند باز به عقب می‌کشیدند و کار تدافعی را در دستور کار قرار می‌دادند. به نظر من کی‌روش به دنبال گل نخوردن در‌این بازی‌ها‌بود. ترس کی‌روش باعث شد که در‌این بازی بازنده شویم و علی‌رغم تمام شایستگی‌هایمان مقابل تیمی‌مانند عراق شکست بخوریم و از گردونه رقابت‌ها‌حذف شویم. حق عراق نبود که در‌این بازی پیروز شود، اما تاکتیک نامناسب مقابل‌این تیم و ترسو بودن باعث شد که در ‌‌نهایت شکست بخوریم.

یادمان هست بعد از گفتن‌این حرف‌ها‌خیلی‌ها ‌علیه شما موضع گرفتند. چرا؟
واقعا نمی‌دانم. وقتی من به کارلوس کی‌روش انتقاد کردم ۱۰ تا روزنامه‌ به من هجوم آوردند که چرا‌این حرف‌ها‌را می‌زنی؟ خب حالا آخرش را ببینید که چه بر سر تیم ملی‌ایران آمد. تنها‌کاری که بلدیم‌این بود که کی‌روش تیم را به آفریقای جنوبی ببرد و در آنجا اردو برگزار کند. من نمی‌دانم در آفریقای جنوبی چه خبر است که‌این قدر اصرار داشتیم که تیم به آنجا برود. من شخصا صلاح نمی‌دانم کی‌روش دیگر سرمربی تیم ملی‌ایران باقی بماند ما‌این همه پولی که به او می‌دهیم می‌توانیم عملکرد بهتر از‌این‌ها‌داشته باشیم، به اعتقاد من یک مربی خوب‌ایرانی را بیاوریم و تیم ملی‌ایران را به دستش بدهیم. مطمئنا نتایج بهتری نیز خواهیم گرفت.

راستی قصه خرید پرسپولیس توسط شما و حسین هدایتی به کجا کشید؟
فعلا که هیچ چیز روشن نیست. دوستان مبلغ ۲۹۰ میلیارد تومان را مطرح کرده‌اند که خیلی زیاد است. ما اعلام کرده‌ایم که اگر قیمت به ۲۰۰ میلیارد تومان کاهش یابد پا پیش خواهیم گذاشت. ما می‌خواهیم پرسپولیس مال ما پرسپولیسی‌ها‌باشد. ‌این تیم از دولتی بودن لطمات زیادی خورده و یکبار هم که شده باید شرایط اداره آن تغییر کند.

در پایان سال ۹۳ چه آرزویی برای مردم و فوتبال دارید؟
قبل از هر چیز آرزوی سلامتی همه مردم‌ایران را دارم و امیدوارم مردم هر کجا که هستند شاد زندگی کنند. آرزوی فوتبالی‌ام هم‌این است که پرسپولیس امسال نتایج خوبی در لیگ بر‌تر و لیگ قهرمانان آسیا بگیرد تا دل هواداران را شاد کند. چون دلخوشی پرسپولیسی‌ها‌به خوب عمل کردن بازیکنان است و بازیکنان پرسپولیس باید بدانند در چه تیمی‌بازی می‌کنند. آن‌ها‌باید قدر پیراهن پرسپولیس را بدانند و تا رمق در بدن دارند برای موفقیت تیم تلاش کنند.

خبرنگار: هادی قهرمانی
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
0
0
سرمربی فقط عابدزاده
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار