کد خبر: ۱۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۵
وزارت نفت مصر اعلام کرد: شرکت گاز مصر(ایگاز) برای واردات 35 محموله گاز طبیعی مایع(ال ان جی) قرارداد پنج ساله ای را با شرکت گازپروم روسیه امضا کرد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از  ایسنا، مصر در ماه آوریل سال گذشته برای واردات هفت محموله ال ان جی با گازپروم به توافق اصولی رسید. مصر این محموله‌ها را در راستای تلاش برای تامین گاز مورد نیاز نیروگاههای برق این کشور وارد کرده است.
 
وزارت نفت مصر در بیانیه ای اعلام کرد: گازپروم ارسال محموله‌ های ال ان جی به مصر را در نیمه دوم 2015 به طور متوسط به میزان هفت محموله در سال آغاز می‌کند.
 
مصر توان صادرات ال ان جی را دارد ولی با نبود تاسیساتی که گاز مایع را به گاز تبدیل کند، قادر به واردات ال ان جی نیست.
 
شرکت هاگ نروژ ماه نوامبر اعلام کرد، قرارداد پنج ساله ای را با شرکت "ایگاز" مصر برای تجهیز این شرکت به نخستین تاسیسات شناور تبدیل گاز مایع به گاز طبیعی امضا کرد. این تاسیسات قرار است اواخر ماه مارس راه‌اندازی شود.
 
وزارت نفت مصر اعلام کرد: با قرارداد امضا شده با گازپروم، مجموع محموله‌های ال ان جی خریداری شده توسط شرکت ای‌گاز به 90 محموله می‌رسد.
 
مصر برای فعال نگه داشتن نیروگاه‌های برق به شدت به گاز وابسته است.
 
ایگاز پیشتر برای واردات 49 محموله گاز طبیعی مایع در سال‌های 2015 و 2016 قراردادهایی را امضا کرد و33 محموله از شرکت ترافیگورا، 9 محموله از شرکت سوئیسی ویتول، هفت محموله از شرکت نوبل کلین فیولز انگلیس و شش محموله از شرکت سوناتراک الجزایر خریداری کرده است.
برچسب ها: مصر ، پروم ، گاز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار