کد خبر: ۱۲۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶
ظرف شش ماه آینده رویای استفاده از خودروهای بدون راننده عملی شده و شرکت تلسا اولین خودروی خود با این قابلیت را عرضه می کند.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از فارس، الون ماسک مدیرعامل شرکت تلسا که چنین وعده ای داده می گوید ساخت خودروی مذکور گام بلندی به سوی حذف راننده از اتومبیل ها و هوشمندسازی آنهاست.
 
البته احتمال می رود این قابلیت کماکان محدود به جاده های اصلی یا همان بزرگراه ها باشد و در جاده های فرعی و باریک رانندگان باید خود شخصا خودروهایشان را کنترل کنند.
 
به گفته الون ماسک به روزرسانی نرم افزاری خودروی Model S sedans چنین قابلیتی را به آن اضافه خواهد کرد. البته هنوز پرسش های زیادی در مورد قانونی بودن یا قانونی نبودن این نوع رانندگی و همین طور هوشمندی چنین خودروهایی و میزان اعتمادپذیری آنها وجود دارد.
 
در حال حاضر برخی ایالات امریکا و برخی کشورها در حال تصویب قوانینی در این زمینه هستند، اما در هیچ یک از آنها هنوز مجوز کاملی برای این کار صادر نکرده اند. سازندگان این خودروها هم می گویند در این تولیدات چیزی در تضاد با قوانین موجود وجود ندارد. از جمله دیگر شرکت هایی که در این زمینه در تلاشند می توان به Mercedes-Benz، Infiniti  و Honda اشاره کرد.
برچسب ها: راننده ، تلسا ، خودرو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار