کد خبر: ۱۲۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷
معاون وزیر نیرو با اشاره به تامین پایدار برق مورد نیاز در تعطیلات نوروز، اعلام کرد: اقتصاد صنعت برق در سال ۹۴ بهبود پیدا می کند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از مهر، هوشنگ فلاحتیان در تشریح آخرین وضعیت تامین برق مورد نیاز مردم در ایام تعطیلات نوروز ۹۴، گفت: در ایام نوروز به‌ صورت متعارف و همچون سال‌های گذشته درحالی که مردم در تعطیلات به‌سر می‌برند، همکاران صنعت برق به‌صورت شبانه‌روزی در شیفت‌های کاری در نیروگاه‌ها و پست‌های برق، واحدهای عملیات و اتفاقات شرکت‌های توزیع و در شرکت توانیر و حوزه ستادی انجام وظیفه می‌کنند تا بتوانند برق موردنیاز کشور را تامین کنند و در صورت بروز مشکل، با آمادگی لازم در این‌باره اقدام کنند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: تمهیدهای لازم درباره مدیریت بهینه شبکه برق در ایام نوروز صورت گرفته است و امیدواریم تلاش همکاران ما که به‌صورت شبانه‌روزی، اوقات متعلق به خانواده خود را در این روزها صرف خدمت‌رسانی به مردم می‌کنند، مقبول واقع شود و مورد رضایت هم‌وطنان باشد.

این مقام مسئول همچنین سال ۹۳ را سالی پر از فعالیت و تلاش برای صنعت‌گران برق عنوان کرد و افزود: سامان‌دهی اقتصاد برق یکی از اولویت‌های کاری وزارت نیرو در سال ۱۳۹۳ بود و موفقیت‌هایی هم در این حوزه حاصل شد و در مجموع وضعیت اقتصادی صنعت برق درمقایسه با سال ۹۲ بهبود پیدا کرد؛ اگر چه هنوز تراز منابع و مصارف در بخش‌های مختلف جاری و سرمایه‌ای تراز مناسبی نیست.

وی ادامه داد: با مساعدت دولت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزیر نیرو تلاش‌هایی که در حوزه اقتصاد برق انجام گرفت، توانست بخشی از مشکلات صنعت برق را حل کند.

فلاحتیان تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت ‌گرفته در سال ۱۳۹۴، ما در مسیر بهبود وضعیت اقتصادی صنعت برق حرکت می‌کنیم و پیش‌بینی ما این است که در سال آینده با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، بخشی از بدهی‌های خود را به شبکه بانکی کشور و پیمان‌کاران، مشاوران و تولیدکنندگان تجهیزات برق پرداخت کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار