کد خبر: ۱۲۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
گروه استان‌ها ـ استاندار گیلان گفت: رونق بخشی به تولید محصولات معدنی، ایجاد تحرک و احیای معادن غیرفعال گیلان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع امروز در جلسه شورای معادن استان گیلان، معادن را یکی از پایه‌های مهم جهش تولید دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب سال 99 را به‌عنوان سال جهش تولید نامگذاری کردند لذا باید از سرمایه‌های اشتغالزا مانند معادن در جهت جهش تولید و رشد اقتصاد استفاده کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت‌های استان گیلان در حوزه بهره‌برداری از معادن خاطرنشان کرد: اکتشاف، مطالعه و استعدادیابی در حوزه مذکور نیز حائز اهمیت است و باید با برنامه‌ای روشن و مناسب، فعالیت بهره‌برداران معادن را در جهت افزایش تولید، اشتغال و توسعه استان گیلان تسهیل بخشیم.

زارع به لزوم فراهم کردن شرایط و بسترهای لازم جهت نقش‌آفرینی بهره‌برداران از معادن در جهت توسعه و عمران تأکید کرد و افزود: معادن و صنایع معدنی از جمله بخش‌های مهم اقتصاد و عمران استان گیلان هستند و در کنار بهره‌برداری و استفاده از این سرمایه‌های ارزشمند باید حفظ و صیانت از محیط زیست را نیز مورد توجه قرار دهیم.

نماینده عالی دولت در گیلان به عدم تناقض میان دو مقوله حفظ محیط زیست و توسعه استان و همچنین لزوم تلفیق این دو مقوله با نگاه علمی و فعالیت کارشناسانه اشاره کرد و گفت: به‌منظور اجرای کامل قوانین و مقررات در معادن نیز می‌توان گروهی با حضور نمایندگانی از نهادهای ذی‌ربط برای نظارت و بازرسی در این بخش تشکیل داد.

استاندار گیلان اشاره به جلسه سوم تیرماه استانداران با رئیس‌جمهور افزود: پس از آن جلسه بخشنامه‌ای با محتوای شناسایی معادن بزرگ و بلاتکلیف در سطح استان‌ها 
تأکید و قرار شد کسانی‌که این معادن را در اختیار دارد برای به احیای معادن اقدام کنند و فرصت لازم نیز به آنان داده می‌شود و در صورت عدم موفقیت، معادن را آزاد کنند.

زارع به مصوبات اخیر شورای عالی معادن مبنی بر واگذاری بخشی از اختیارات این شورا به استان‌ها اشاره کرد و گفت: هدف از این مصوبه، رونق بخشی به تولید محصولات معدنی، ایجاد تحرک و احیای معادن غیرفعال است لذا لازم است که از ظرفیت‌های مصوبه در گیلان استفاده کنیم و در جلسات کارشناسی بیشتری در این زمینه برگزار شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به ضرورت ایجاد سامانه پنجره واحد برای صدور و پیگیری استعلامات در حوزه معادن تصریح کرد: ایجاد این سامانه قطعاً شفافیت و تسریع در انجام امورات حوزه معادن را به‌همراه دارد و دستگاه‌های اجرایی نیز مکلف می‌شوند که امور محوله را به‌صورت مستمر پیگیری کنند.

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی برای صدور مجوزهای بهره‌برداری از معادن در گیلان هماهنگی بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

خلیل بهروزی‌فر نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: استفاده بهینه از ظرفیت معادن و دقت در تمدید مجوز بهره‌برداری از این منابع ارزشمند از جمله مسائلی است که باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام/612/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار