کد خبر: ۱۲۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: دانشگاه سرمایه گذاری خوبی برای توسعه شرکت های دانش بنیان انجام داده و با شیوع ویروس کرونا ۲۸ شرکت در حوزه ساخت کیت تشخیص، مواد ضدعفونی کننده و دستگاه تنفسی اقدامات خوبی انجام دادند و موفق به تجاری سازی و صادرات در کشورهای منطقه شدند.

احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت و گو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره پیشرفت شرکت های دانش بنیان این دانشگاه در زمان شیوع کرونا، گفت: ساخت کیت های تشخیصی، مواد ضدعفونی کننده و دستگاه های تنفسی از جمله دستاوردهای این مرکز در مواجهه با ویروس کرونا بود. 

وی افزود: چند سالی است که دانشگاه صنعتی امیرکبیر سرمایه گذاری خوبی برای توسعه شرکت های دانش بنیان و فناور انجام داده است و در حال حاضر ۲۲۷ شرکت و واحد نوآور در برج علم و فناوری فعالیت می‌کنند. 

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: در زمان شیوع کرونا شرکت‌های دانش بنیان بدون اینکه سرمایه گذاری‌های زیادی انجام دهند ۲۸ شرکت به صورت خود جوش وارد عمل شدند و محصولاتی تولید کردند که بخش مهمی از مشکلات کشور را در این زمینه حل کرد.

معتمدی گفت: خوشبختانه بیشتر این محصولات تجاری سازی و وارد بازار شده است و در حال حاضر ۲ شرکت وارد حوزه صادرات محصولات خود به کشورهای منطقه و حوزه خلیج فارس شده است که بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار