کد خبر: ۱۲۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
فعالیت دو شبکه سعودی العربیه و الحدث در نوار غزه به خاطر انتشار گزارش‌های دروغ و اتهام زدنی واهی به جنبش حماس ممنوع شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت امور داخلی فلسطین وابسته به جنبش حماس در نوار غزه فعالیت دو شبکه سعودی العربیه و الحدث را ممنوع کرد.

این ممنوعیت بعد از آن صورت گرفت که شبکه های العربیه و الحدث در گزارش هایی مدعی شدند که یک هسته به اتهام همکاری با رژیم اسرائیل در نوار غزه بازداشت شده اند، اما جنبش حماس این گزارشها را صرفا دروغ پردازی توصیف کرد.

به گفته یک روزنامه نگار همکار با شبکه العربیه، این تصمیم هر فرد یا شرکت در نوار غزه را از هرگونه خدمات رسانی به شبکه های العربیه و الحدث منع می کند.

این روزنامه نگار که خواست نامش فاش نشود، گفت: وزارت امور داخلی فلسطین این تصمیم را به وی ابلاغ کرده است.

شبکه العربیه نیز در سایت خود اعلام کرد که "جنبش حماس روز چهارشنبه حضور رسانه ای هر یک از خبرنگاران در شبکه های العربیه و الحدث از نوار غزه را ممنوع کرد و تصمیم گرفت که هر طرفی را که به شبکه های العربیه و الحدث خدمات رسانه ای ارائه دهد، بازخواست کند".

شبکه العربیه چند روز پیش در گزارشی مدعی شده بود که گروهی از اعضای واحد ویژه جنبش حماس به اتهام مزدوری برای رژیم اشغالگر بازداشت شده اند و یکی از مسئولان ارشد این واحد با یک رایانه حاوی اطلاعات حساس درباره مقاومت به فلسطین اشغالی فرار کرده است.

وزارت امور داخلی فلسطین در نوار غزه نیز با تکذیب این گزارش شبکه العربیه تاکید کرد که این شبکه در راستای گمراه سازی افکار عمومی و نشر اکاذیب و شایعات گام برمی دارد.

جنبش حماس در سال 2013 میلادی به دستور دادستانی کل دفاتر شبکه العربیه در غزه را بسته بود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار