کد خبر: ۱۲۳۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
گروه استان‌ها- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: ۱۳ سایت آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر با ظرفیت تولید افزون بر ۱۱۷ هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب آشامیدنی در دست اجرا و یا در حال واگذاری به سرمایه‌گذار است.

 عبدالحمید حمزه‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر مسئولیت تامین و توزیع آب شرب بهداشتی شهرهای استان  بوشهر دارد اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 38 شهر با جمعیتی معادل با 939 هزار نفر و 624 روستا با جمعیتی معادل با 311 هزار نفر تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار دارند.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح فاضلاب در سه شهر استان بوشهر خاطر نشان کرد:  3 شهر بوشهر، گناوه و دیلم با تعداد جمعیتی برابر با 350 هزار نفر و 74 هزار  اشتراک  تحت پوشش شبکه فاضلاب می‌باشد.

وی با اشاره به تامین آب آشامیدنی استان بوشهر از استان‌های همجوار خاطرنشان کرد: تامین آب شرب شهرهای استان بوشهر از طریق چهار منبع اصلی شامل 53 درصد از سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد، 26 درصد از خط آبرسانی کازرون در استان فارس، 8 درصد از تاسیسات 2 سایت آب شیرین‌کن با تولید 32 هزار و 500 متر مکعب در شبانه روزو 13 درصد هم  از طریق  141 حلقهچاه آب تامین می‌شود.

حمزه‌پور  با بیان اینکه در مجموع  79 درصد از منابع آبی استان بوشهر از خط آبرسانی کازرون و سدکوثر در خارج از استان  تامین می‌شود گفت: برای تامین آب شرب استان بوشهر هم اکنون 819 کیلومتر خط انتقال و 3 هزار کیلومتر شبکه توزیع و 277 هزار متر مکعب مخزن ذخیره و تعداد30 ایستگاه پمپاژ آبرسانی به شهرهای استان انجام می‌شود.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به اقدامات شاخص در دست اجرا برای ارتقاء تامین و توزیع آب شرب پرداخت و خاطرنشان کرد:  در این راستا 13 سایت آب‌شیرین‌کن با ظرفیت تولید افزون بر 117 هزار و 500 متر مکعب آب آشامیدنی در دست اجراء و یا در حال واگذاری به سرمایه‌گذار است.

وی، سرمایه‌گذاری این پروژه‌های آب‌شیرین‌کن را 10 هزار میلیارد ریال دانست و بیان کرد: اکنون  2 سایت آب شیرین کن در شهرهای بوشهر و کنگان با ظرفیت 32 هزار و 500 متر مکعب در شبانه روز در حال بهره برداری است.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اجرای شبکه خطوط انتقال فاضلاب بافت تاریخی شهر بوشهر افزود: این پروژه به طول 35 کیلومتر و احداث 2 ایستگاه پمپاژ و ارتقا تصفیه خانه فاضلاب با هزینه‌ای افزون بر بر 130 میلیارد تومان اجرا شده است.

حمزه‌پور با بیان اینکه برای نخستین بار جیره بندی و نوبت بندی آب در محلات دواس، بهمنی، خواجه‌ها، مخبلند و میرعلمدار شهربوشهر با اجرای طرح‌های آبرسانی برداشته شد خاطرنشان کرد:جیره‌بندی و نوبت‌بندی آب در محلات جنوبی شهر بوشهر با اجرای طرح‌های آبرسانی خارج شد و 36 هزار نفر از آب پایدار به صورت شبانه‌روزی بهره مند شدند.

وی با اشاره به اینکه با اقدامی بی‌سابقه بعداز مناطق یاد شده،  آب آشامیدنی محلات تنگک‌های بوشهر از جیره‌بندی خارج و توزیع آن شبانه‌روزی شد افزود: این طرح با اعتبار 74 میلیارد ریال به اتمام رسید ومورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر طول اجرای این عملیات را  شامل اجرای 5 هزار و 240 متر خطوط انتقال  دانست و بیان کرد:  این طرح شامل حوضچه‌های کنترلی، فشارشکن‌ها و عملیات تله‌متری و تله کنترلی هوشمند می‌باشد.

حمزه‌پور تاکید کرد: با اجرای طرح ابرسانی یاد شده  تقویت فشار و رفع گره‌های هیدرولیکی در خطوط انتقال و شبکه توزیع آب منطقه تنگک‌ها عملیات پایدارسازی آب در این منطقه به اتمام رسید.

وی  تصریح کرد: در اجرای حذف جیره بندی توزیع آب در محله تنگک‌های بوشهر 25 هزار نفر جمعیت این محلات که با مشکلات تامین آب مواجه بودند اکنون به صورت پایدار و شبانه‌روزی از آبرسانی برخوردار شده‌اند.

  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر خاطرنشان کرد: در راستای طرح یاد شده، 15 عدد شیرآلات کنترلی، شامل بیش از 100 شیرآلات قطع و وصل ، یک عدد فشار شکن، ساختمان تله‌متری و پایش تاسیسات نشت یابی و رفع نشت‌های نامرئی، تجهیزات کنترل هوشمند فشار و فشار سنج‌های آنلاین نصب شده است.

حمزه‌پور به همکاری شرکت‌های آب و فاضلاب دیگر استان‌ها در نوسازی و توسعه شبکه آبرسانی شهرهای استان بوشهر پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص استان بوشهر در عرصه تامین آب آشامیدنی، برای رفع این مشکل در شهرهای بوشهر، برازجان و جم 5 شرکت آب و فاضلاب استان‌های مختلف کشور به عنوان معین استان بوشهر برای نوسازی و توسعه شبکه و اجرای خطوط آبرسانی تعیین شدند و در این راستا شرکت‌های  آب و فاضلاب های مراکز شیراز، آذربایجان شرقی، اصفهان ، مشهد و تهران برای نوسازی شبکه و خط انشعاب آب استان بوشهر همکاری کردند.

وی با بیان اینکه  این شرکت‌ها 37 کیلومتر شبکه آبرسانی و خطوط انتقال شهرهای برازجان، بوشهر، و جم را نوسازی کردند گفت: اجرای طرح نوسازی و توسعه شبکه آبرسانی با استفاده از لوله با جنس چدن داکتیل  انجام شد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، نوسازی و توسعه بیش از 10.6 کیلومتر شبکه آبرسانی برازجان، 17 کیلومتر خط آبرسانی بوشهر و 10  کیلومتر خط انتقال جم از جمله فعالیت شرکت‌های آب و فاضلاب معین دانست و افزود: در اجرای طرح نوسازی شبکه آبرسانی این شهرها بیش از 360  میلیارد ریال اختصاص داده شد.

حمزه‌پور افزود: عملیات اجرایی توسعه و اصلاح شبکه آبرسانی بوشهر، برازجان و جم با مشارکت شرکت‌های آبفای مشهد، تهران، اصفهان، شیراز و آذربایجان شرقی از اردیبهشت ماه امسال آغاز شد.

وی به طرح‌های فاضلاب پرداخت و با بیان اینکه  تصفیه‌خانه فاضلاب موجود در بوشهر حداکثر توان تصفیه فاضلاب 180 هزار نفر جمعیت شهر بوشهر با ظرفیت 40 هزار متر مکعب در شبانه‌ روز دارد گفت: اکنون  میزان ورودی به تصفیه‌خانه فاضلاب بوشهر روزانه معادل 38 هزار مترمکعب با جمعیت 177 هزار نفر است بر این اساس در صورت ارتقاء تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر قادر به پذیرش 53 هزار نفر جمعیت دیگر خواهد بود.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود:  با توجه به پیش‌‌بینی جمعیت تحت پوشش تصفیه‌خانه حدود 482 هزار نفر در افق سال 1420  برای تصفیه حدود 300 هزار نفر دیگر نیاز به توسعه تصفیه خانه بوشهر است.

حمزه‌پور با بیان اینکه پروژه ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب شهر بوشهر از اوایل مرداد ماه امسال آغاز شد خاطرنشان کرد: این پروژه با اعتبار اولیه 100  میلیارد ریال اجرایی شده که اکنون پروژه کف و جداره سازی لاگون‌های تصفیه‌خانه آن در حال اجراء است.

وی،  حفر، تجهیر تعداد 11 حلقه چاه و انتقال آب از چاههای محلی  به مخزن 15 هزار متر مکعبی شهر برازجان به‌طول 5.5 کیلومتر و اعتبار افزون  بر165 میلیارد ریال را از جمله طرح‌های آبرسانی دانست و بیان کرد:  طرح بهسازی بستر و احداث مخزن 10 هزار متر مکعبی شبانکاره با اعتبار 170  میلیارد ریال از دیگر پروژه‌ها است.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اجرای خط انتقال آب مخزن روستای قلعه سفید بطول 5.4 کیلومتر با اعتبار 62 میلیارد ریال را از دیگر طرح‌ها دانست و خاطرنشان کرد: نوسازی و توسعه شبکه فرسوده شهر دالکی بطول 20 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 63 میلیارد ریال و  احداث ایستگاه پمپاژ و اجرای 9.1 کیلومتر خط انتقال آب‌شیرین‌کن عسلویه  با اعتباری افزون بر 27 میلیارد ریال  از دیگر پروژه‌ها است.

حمزه‌پور،  احداث مخزن 2 هزار متر مکعبی شهر ریزبا اعتباری افزون بر 25 میلیارد ریال را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این راستا 7 پروژه آبرسانی در روستاهای استان بوشهر با اعتباری افزون بر 168 میلیارد ریال افتتاح شد.

وی با بیان اینکه  10مجتمع آبرسانی روستایی با تعداد 216 روستا 106 هزار نفر تحت پوشش در سطح روستاهای استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در دست اجرا می‌باشد گفت: تاکنون افزون بر یک‌هزار و 227 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه‌ها اعتبار هزینه شده برای  تکمیل این مجتمع‌ها 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز می‌باشد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد:با این اعتبارات تاکنون افزون بر 713 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع و همچنین 20 هزار  متر مکعب مخزن ذخیره و 5 باب ایستگاه پمپاژ اجرا و احداث شده است .

انتهای پیام/190/س

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار