کد خبر: ۱۲۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
در گفتگو با مهر اعلام شد:
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها برنامه های این نهاد را با توجه به شرایط جدید دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید تشریح کرد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی درگفتگو با خبرنگار مهر درباره برنامه نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید گفت: دوره پسا کرونا در حقیقت یک محیط  جدید را در برابر کنشگران فضای دانشگاهی قرار داد.  

وی ادامه داد: نهادنمایندگی رهبری در دانشگاه ها هم با توجه به تغییراتی که در این محیط جدید نسبت به محیط قبلی به وجود آمده، به نوعی برنامه ها و آرایش فعالیت های خود را متناسب سازی کرده است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها افزود: بخشی از فعالیت های نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها متناسب با فضای حضوری دانشگاه ها بوده است که این فعالیت ها به دلیل عدم حضور دانشجویان متوقف شده است.

وی ادامه داد: برخی از فعالیت های نهاد، در حوزه های دینی، فرهنگی و حوزه های آموزشی است که متناسب با فضای جدید دانشگاهی تعریف شده است، نهاد در بحث آموزش مجازی فعالیت بسیار خوبی داشته است، در فضای تبلیغی نیز در سال های گذشته در ایام ماه مبارک رمضان دانشجویان خیلی مشتاق بودند که زمینه حضور طلاب جوان حوزه های علمیه را در خوابگاه ها و دانشگاه ها فراهم کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها گفت: امسال نیز با تعطیلی دانشگاه ها عملا فضای دانشجویی در فضای مجازی قرار گرفت و ۳۰۰ مبلغ در ماه مبارک رمضان در قالب ۷۰۰ گروه فعال در فضای مجازی بیش از ۱۴۵ هزار دانشجو را تحت پوشش قرار دادند، فضاهایی که در آنها ضمن بیان معارف دینی به شبهات دانشجویان نیز پاسخ داده شد، بنابراین عملا ما شاهد گسترش فضای تبلیغی در دانشگاه ها و باز شدن یک افق جدید در این فضای تبلیغی بودیم.

حجت الاسلام رستمی خاطرنشان کرد: یک اتفاق خوبی که در دوران کرونا رخ داد، فضای فعالیت جهادی دانشجویان در امداد رسانی و مقابله با کرونا بود، دانشجویان در فضای درمانی، امداد رسانی به مجموعه های نیازمند کشور با حضور در نهضت همدلی مومنانه و ضد عفونی کردن فضاهای عمومی شهری فعال بودند.

وی افزود: مجموعه دفاتر نهاد در قالب ستاد هماهنگی فعالیت های جهادی در تمام استان ها فعال شده و ستاد تشکیل دادند و به نوعی به عنوان دفاتر معین دانشگاه علوم پزشکی استان، بار اصلی مواجه با مقابله با ویروس کرونا را داشتند همچنین همکاران ما در نهاد های نمایندگی رهبری در دانشگاه ها نیز گروه های جهادی تشکیل داده و از دانشجویان فعال در گروه های جهادی حمایت می کردند.  

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها افزود: ما مجموع فضای دانشگاهی بعد از کرونا را فضای جدیدی می دانیم که عرصه هایی فراوانی را برای فعالیت هایی که قبلا مورد توجه نبوده در پیش روی ما قرار داده است هرچند برخی از فعالیت ها هم با تعطیلی حضوری دانشگاه مورد تهدید قرار گرفته  است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار