کد خبر: ۱۲۴۲۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
حجت الاسلام فروزش در سخنانی تشریح کرد؛
حجت الاسلام فروزش با بیان اینکه زندگی اهل بیت مملو از درس‌ها است، گفت: امام رضا (ع) و امام جواد(ع) نقش ویژه‌ای در بقای شیعه داشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام هاشم فروزش در برنامه صبح و گفتگوی رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: امامان شیعه همواره نجات بخش مردم بوده‌اند و زندگی این معصومین مملو از درس‌ها است بنابراین راه نجاتی مگر رجوع به سیره اهل بیت و نشستن بر سر سفره آنها وجود ندارد.

وی افزود: در زمان زندگی امام جواد (ع) بسیار تلاش کردند که امام را حذف کنند و تأثیر ایشان را در جامعه کمرنگ کنند اما حاکمان وقت موفق به چنین کاری نشدند.

این کارشناس مسائل دینی تأکید کرد: امام جواد (ع) امامت و اثرگذاری خود را داشته‌اند بنابراین مخالفین ایشان به جایی می‌رسند که این امام بزرگوار را مسموم کردند.

حجت الاسلام هاشم فروزش خاطرنشان کرد: در زمان زندگی امام جواد (ع) افرادی که زمام مدیریت مردم را بردست داشتند اهل تظاهر به دین بودند و مأمون نهضت ترجمه را راه اندازی کرد تا این امر جایگزین فضای فکری امام جواد (ع) شود که نتوانست موفق شود.

وی عنوان کرد: امام رضا (ع) و امام جواد (ع) پوسته زیرین نهضت ترجمه را شکستند و این دو امام بزرگوار در بقای شیعه نقش بسیار بزرگی داشتند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار