به گزارش تجارت آنلاین به نقل از عصر ایران،، شرکت تولیدکننده مواد غذایی "کرافت" و شرکت تولیدکننده کچآپ "هاینس" قرار است با هم ادغام و به سومین کنسرن بزرگ تولید مواد غذایی و نوشابهسازی در آمریکای شمالی تبدیل شوند.
به زودی یک کنسرن مواد غذایی جدید از ادغام شرکت مواد غذایی Kraft Foods و شرکت تولیدکننده سس کچآپ Heinz به وجود خواهد آمد.
کنسرن "کرافت" که "پنیر فیلادلفیا" از محصولات معروف آن است، روز چهارشنبه اعلام کرد که کنسرن جدید با فروش سالانه حدود ۲۸ میلیارد دلار مقام پنجم را در سراسر دنیا به دست خواهد آورد.
در حال حاضر کنسرن سوئيسی "نستله" با حدود ۹۵ میلیارد دلار فروش سالانه دارای مقام اول در میان شرکتهای تولیدکننده مواد غذایی جهان است.
نام کنسرن جدید The Kraft Heinz Company خواهد بود. این کنسرن ۸ نوع محصول تولید خواهد کرد که هر کدام بیش از یک میلیارد دلار فروش خواهند داشت.
۵۱ درصد سهام کنسرن جدید در دست سهامداران شرکت "هاینس" و ۴۹ درصد آن در دست سهامداران "کرافت" خواهد بود.
قرار است وارن بوفت، میلیاردر آمریکایی، که سهامدار اصلی شرکت "هاینس" است، و صندوق سرمایهگذاری برزیلی 3G Capital ده میلیارد دلار در کنسرن جدید سرمایهگذاری کنند.
انتظار میرود که ادغام دو شرکت غذایی "کرافت" و "هاینس" موجب صرفهجویی گسترده شود. تا سال ۲۰۱۷ این صرفهجویی به یک و نیم میلیارد دلار خواهد رسید.
وارن بوفت به فرستنده تلویزیونی CNBC گفت که ادغام دو شرکت راه را برای گسترش آن در جهان باز میکند.