کد خبر: ۱۲۴۳۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱
رحیمی جهان آبادی با اشاره به مصوبه اخیر کنگره ایالات متحده:

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مصوبه اخیر کنگره آمریکا در راستای محدودسازی اختیارات جنگی رییس جمهور این کشور علیه ایران، گفت: محدودسازی اختیارات جنگی بیانگر اتخاذ سیاست های هزینه‌بر و غیرمعقولانه از سوی ترامپ است که موجب شده منافع آمریکایی ها آسیب ببیند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان آمریکایی ها به هیچ عنوان نمی خواهند کشورشان در منطقه خاورمیانه وارد جنگ و درگیری شود، اظهار کرد: در واقع آنها به خوبی دریافه اند منافع‌شان در معرض خطر است لذا نمی خواهند دست از پا خطا کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه سیاست های اشتباه ترامپ موجب شده در درون آمریکا تنش و آشوب بپا شود، ادامه داد: بر این اساس اگر در عرصه خارجی جلوی وی گرفته نشود، ایالات متحده باید هزینه های زیادی را پرداخت کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین نباید فراموش کرد تصمیم مذکور به نوعی نشان دهنده هراس آمریکا از جمهوری اسلامی هم محسوب می شود زیرا در این قطعنامه تاکید جدی بر عدم وجود وضعیت جنگی بین دو کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،مجلس نمایندگان آمریکا به قطعنامه تصویب شده در سنای این کشور برای محدود کردن اختیارات جنگی دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده علیه ایران رای داد.

این قطعنامه تصریح کرد که کنگره هیچ وضعیت جنگی را نسبت به ایران اعلام نکرده و مجوز قانونی برای استفاده از نیروی نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران هم به تصویب نرسیده است./

پایان پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار