کد خبر: ۱۲۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲
در حالی که حملات سعودی‌ها به یمن همچنان در میان غیرنظامیان تلفات می‌گیرد دولت آلمان با فروش 1.7 میلیارد دلار تسلیحات به سعودی‌ها موافقت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس تحقیقی که موسسه تحقیقات صلح فرانکفورت انجام داده، برلین به صورت سیستماتیک دستورالعمل اتحادیه اروپا را با فروش سلاح با برخی بازیگران بد نقض کرده است.

در این گزارش آمده است که تسلیحات ساخت آلمان و سخت‌افزارهای نظامی این کشور باعث بروز خشونت بیشتر در میدان نبرد شده است.

بر اساس تحقیق این موسسه، طی سال‌ها، آلمان اقدام به فروش تسلیحات و مهمات به کشورهایی کرده که حقوق بشر را نقض کرده‌اند.

بر اساس معیارهای اتحادیه اروپا، دریافت کنندگان تسلیحات باید به حقوق بشر و قوانین بین‌المللی احترام گذاشته و صلح و ثبات در منطقه را حفظ کنند.

در این گزارش درباره اقدام طولانی برلین در تامین تسلیحات برای عربستان سعودی و ترکیه ابراز نگرانی شده است.

در سال 2019 تانک‌های آلمانی «لئوپارد 2A4» در حملات ترکیه به شمال سوریه استفاده شد و ریاض نیز از تسلیحات آلمان در حملات خونبار خود به یمن از سال 2015 استفاده می‌کند.

با وجود گزارش‌های متعدد درباره تلفات گسترده غیرنظامیان در جنگ یمن اما دولت آلمان با فروش تسیحات به ارزش 1.7 میلیارد دلار به عربستان سعودی موافقت کرده است.

بر اساس این گزارش، حتی جنگنده‌های انگلیسی تورنادو و تایفون که به بمباران شهرهای یمنی می‌پردازند دارای قطعاتی هستند که در آلمان تولید می‌شود.

گروه‌های حقوق بشری در عرصه جهانی نظیر دیده‌بان حقوق بشر، مدت‌هاست که از آلمان می‌خواهد تا فروش تسلیحات به عربستان سعودی را متوقف کند.

انتهای پیام/.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار