کد خبر: ۱۲۴۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
سرپرست علوم پزشکی اردبیل خبر داد؛
اردبیل- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از بستری ۷۳ بیمار جدید به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان اردبیل خبر داد.

دکتر شهرام حبیب زاده در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۳ مورد بستری جدید به علت ابتلاء به ویروس کرونا در استان اردبیل گزارش شده و وضعیت استان اردبیل با توجه به آمارهای موجود بسیار نامناسب است.

وی با اشاره به این‌که تعداد کل بستری‌های مبتلا به کرونا در استان اردبیل ۳۹۸ نفر است، افزود: از این تعداد ۵۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و ۴۶ مورد ترخیص و ۱۱ مورد فوتی طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان ثبت شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به افزایش قربانیان این بیماری عنوان کرد: مردم این بیماری خطرناک را جدی بگیرند و در خودروهای عمومی و اماکن پر تجمع حتماً با استفاده از ماسک و رعایت فاصله مناسب سلامتی خود را از گزند ابتلاء به این بیماری حفظ کنند.

دکتر حبیب زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه بیماری کرونا کشنده و خطرناک است اگر فردی بعد از ابتلاء به آن سلامتی خود را مجدداً به دست آورد با مشکلات تنفسی و آسیب شدید ریوی مواجه خواهد بود لذا مردم نهایت تلاش خود را برای عدم ابتلاء به این بیماری انجام دهند.

وی ادامه داد: همچنان تاکید کادر درمان استان بر استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مصون ماندن از این بیماری است و همچون روزهای اولیه شیوع این بیماری که مردم حتی به دید و بازدید و میهمانی نرفتند در وضعیت فعلی نیز از حضوردر مجالس و میهمانی دادن و… پرهیز نمایند تا خود و عزیزانشان مبتلا به این ویروس خطرناک نشوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار