کد خبر: ۱۲۴۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
فرماندار قرچک:
قرچک- فرماندار قرچک با اشاره به اینکه ۴۵۰۰ نفر در شهرک صنعتی قرچک مشغول به کار هستند، گفت: پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال برای یک هزار نفر دیگر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن خطیبی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در بخش صنایع و ساخت و سازها در شهرک صنعتی قرچک مشغول به کار هستند و تا پایان سال پیش‌بینی می‌شود برای یکهزار نفر دیگر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شود.

خطیبی افزود: از مجموع ۲۵۰ هزار نفر جمعیتی که سالانه به استان تهران مهاجرت می‌کنند ۱۰ درصد در قرچک ساکن می‌شوند که می‌طلبد برنامه‌ریزی مناسب برای سکونت و اشتغال جوانان صورت گیرد.

وی بیان داشت: برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی، با بخش خصوصی نیز مذاکرات مختلف صورت گرفته به طور مثال با ایجاد شهرک سفال اشتغال خوبی به طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

فرماندار قرچک بیان داشت: شهرک صنعتی در حال گسترش بوده که صنایع و صنوف دیگری از تهران در این شهرک مستقر شوند و سایر واحدهای تولیدی در منطقه با پیشرفت ۶۰ درصد به بالا شناسایی شدند تا مشکلات آنها برطرف و به چرخه تولید و اشتغال بیایند.

خطیبی گفت: همچنین طرح‌های راکد که قابلیت راه‌اندازی و ایجاد اشتغال دارند در کارگروه‌های تخصصی بررسی شده است و بانک‌های عامل نیز برای پرداخت وام اشتغالزایی به کارآفرینان و زنان سرپرست خانوار توجیه شدند تا نهایت مساعدت را داشته باشند و کمیته امداد نیز برای اعطای تسهیلات توانمندسازی و مشاغل خانگی مددجویان هیچ‌گونه مشکلی ندارد و همچنین مقرر شده متقاضیان دریافت وام مشاغل خانگی که سال گذشته با وجود معرفی اداره کار موفق به دریافت وام نشدند امسال در اولویت پرداخت باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار