کد خبر: ۱۲۴۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
وزیر راه و شهرسازی:
زنجان-وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: آنچه که امروز از اهمیت زیادی برخوردار است، ارتقای توان داخلی در زمینه‌های مختلف است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از یک شرکت تولید واگن در شهر ستان ابهر، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از تاکیدات این وزاتخانه، اهتمام جدی به عملیاتی و پیاده کردن اقتصاد مقاومتی در بخش‌های مختلف جامعه است، گفت: برای اینکه بتوانیم به این مهم به معنای واقعی کلمه دست یابیم، باید به ظرفیت‌هایی که در داخل کشور داریم، اهتمام بورزیم.

وی با یادآوری اینکه آنچه که باعث دست‌یابی به خودکفایی و نیز ایجاد اشتغال پایدار می‌شود، استفاده از توان داخلی بوده و ما امروز این توان داخلی را در کشور به عینه می‌بینیم، افزود: یکی از همین ظرفیت‌ها، شرکت ایریکو ابهر است که اقدامات ارزشمندی را تا به امروز انجام داده است.

اسلامی با بیان اینکه انتظار ما از این شرکت، مشاهده اقدامات ارزشمند در سال جهش تولید است، ادامه داد: آمار حاکی از آن است که سال گذشته توانستیم در زمینه تولید لوکوموتیو، سال خوبی را پشت سر بگذاریم؛ چرا که پارسال 788 لوکوموتیو و واگن تولید داخل به ناوگان ریلی کشور اضافه شد که این می‌تواند موفقیت بزرگی در این زمینه باشد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به بازدیدی که امروز از شرکت ایریکو ابهر داشت، خاطرنشان کرد: عملکرد این شرکت به لحاظ دست‌یابی به خودکفایی و قطع وابستگی قابل تحسین است، به همین خاطر برنامه‌ریزی شده است تا بخشی از تولید 2000 واگن در سال‌جاری را که یکی از هدف‌گذاری‌های این وزارتخانه به شمار می‌رود، توسط این شرکت محقق شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار