کد خبر: ۱۲۴۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:
گر گان- مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که انتخابات کانون مداحان با مشارکت بالای مداحان برگزار شد، گفت: انقلابی، حزب الهی، بسیجی و تابع ولایت فقیه بودن از شاخصه مهم مداحان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نور الله ولی نژاد ظهر جمعه در مراسم برگزاری انتخابات کانون مداحان استان گلستان، در گفتگو با اصحاب رسانه اظهارکرد: انتخابات کانون مداحان استان گلستان، سوم مرداد ماه ساعت هشت صبح همزمان با سراسر کشور همراه با پیام راه گشای ویدئو کنفرانسی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی کشور بدون تجمع و رعایت پروتکل های بهداشتی وزارت کشور در ۱۲ شهرستان این استان برگزار شد.

وی گفت: انتخابات در استان گلستان باداشتن مداحان فراوان و همچنین مشارکت خوب آنها موجب می شود تا مداحان نقش آفرین و هدایت بخش انتخاب شوند.

ولی نژاد در ادامه با تقدیر از زحمات کانون های مداحان دوره های قبل ادامه داد: مداحان یکی از تاثیر گذارترین اقشار فرهنگی و مذهبی جامعه بوده و جشن ها و عزاداری ها را با منابع دینی تنظیم و نقش آفرینی می کنند.

وی گفت: مداحان نقش آفرین یک جامعه انقلابی و بسیجی بوده که با تاثیرگذاری خود یاد و نام شهدا را بلند آوازه و زنده نگه می دارند.

ولی نژاد در ادامه با اشاره به نقش تاثیرگذار مداحان در تبیین قیام امام حسین (ع) بدون هر گونه تحریف و خرافات اظهار کرد: بیش از ۴۰ درصد خرافات ۱۰۰ درصد رفع شده و ۶۰ درصد دیگر یا کاهش پیدا کرده است و یا در حال رفع شدن است.

وی با بیان این جمله که مداحان با گرامیداشت میلاد و شهادت های ائمه معصومان نقش بسیار مهمی در تعظیم شعائر دینی دارند، گفت: در دوره های گذشته خرافات، پیرایه، شعر و سخن غیرمستند و آسیب های زیادی در اشعار مداحی بود ولی در دهه اخیر مداحان با اراده خود خرافات و آسیب ها را شناسایی و آنها را حذف کرده اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان نقش مهم مداحان در مراسم دینی و مذهبی افزود: مداحان کمک کار خوبی برای گویندگان، سخنرانان، منبری ها و شکوه بخشیدن به مراسم هستند.

وی انقلابی، حزب الهی، بسیجی، تابع ولایت فقیه و گوش به فرمان حضرت آقا بودن را شاخصه مهم مداحان عنوان کرد و بر عامل بودن مداحان تاکید کرد.

رئیس ستاد برگزاری انتخابات کانون مداحان استان گلستان افزود: مداحان استان کارنامه بسیار خوب و درخشانی در برگزاری یادواره های شهدا، مراسم ملی و مذهبی، تشییع جنازه شهدا و همایش کشوری پیرغلامان داشته اند.

وی در ادامه با اشاره به آیین نامه جدید انتخابات کانون مداحان، گفت: سن انتخابات پایین آمده است و یقیناً در کارکردها نشاط و تلاش بیشتری صورت خواهد گرفت هر چند از تجربه و توان پیشکسوتان به عنوان پشتوانه فکری کانون مداحان و و اتاق فکر استفاده خواهیم کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: از ظرفیت های مداحان در همه سنین استفاده می کنیم زیرا آنها یاران و کمک کار ما بوده و همه در یک جبهه و لشکر و مجموعه خدمت می کنیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی یکی از سازمان های پر تشکل است، گفت: انتخابات شعرای آئینی، هیئات مذهبی و مداحان خواهر هم بزودی برگزار خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار