کد خبر: ۱۲۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رفسنجان از پرداخت 9 میلیارد و 900 میلیون تومان تسهیلات برای مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، محمود شریفی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان عنوان کرد: برای بیش از 3 هزار و 200 نفر در رفسنجان که دارای کد بیمه تأمین اجتماعی، کارگاه و کسب و کار هستند و در بحران کرونا آسیب دیده‌اند پیامک ارسال شده تا در سامانه‌ای که دولت برای پرداخت تسهیلات کرونایی اعلام کرده بود، ثبت‌نام کنند.

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رفسنجان اظهار داشت: ازاین تعداد 835 نفر ثبت‌نام کردند و در مجموع مبلغ 9 میلیارد و 900 میلیون ریال با نرخ سود 12 درصد به آنها پرداخت شد.

وی ادامه داد: از مهرماه و آبان ماه بازپرداخت این تسهیلات آغاز و به مدت 2 سال خواهد بود.

شریفی بیان کرد: کارگاه‌هایی که تولید و اشتغال داشتند به ازای هر نفر 15 میلیون تومان به کارفرما تعلق گرفت و به افرادی که مشاغل عادی دارند هم 12 میلیون تومان، به رانندگان و تاکسی‌های بین شهری هم 6 میلیون تومان تعلق گرفت.

وی به اشتغالزایی از طریق سامانه کارا اشاره کرد و تصریح کرد: امسال تعهدی مبنی بر اشتغالزایی برای 2 هزار و 585 نفر در سامانه کارا داریم که باید ثبت‌نام کنند و برای همین امر هم کارگروه اشتغال فعال شده است تا به موانع و مشکلات متقاضیان رسیدگی و منجر به اشتغالزایی شود.

شریفی خاطرنشان کرد: سال قبل برای یک هزار و818 نفر که در سامانه کارا ثبت‌نام کرده بودند تعهد داشتیم اشتغال ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: در مجموع در کل شهرستان رفسنجان در راستای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی از اسفند ماه سال گذشته تا کنون از 472 طرح با تقاضای 471 میلیارد و 66 میلیون ریال 341 طرح با مبلغ 322 میلیارد و 754 میلیون ریال اجرا شده است و برای 510 نفر هم به طور مستقیم اشتغالزایی شده است.

انتهای پیام/80016/ب

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار