کد خبر: ۱۲۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
رسانه‌های آمریکایی در روزهای اخیر مدعی شده اند هکرهای چینی به سایت GitHub حمله کرده و اطلاعات آن را به سرقت برده‌‌اند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس، گیت هاب یک سایت اشتراک کد و ارائه خدمات و همچنین یک شبکه اجتماعی مخصوص برنامه نویسان است. بخش اصلی GitHub یک پروژه متن باز است که توسط   Linus Torvalds خالق لینوکس ایجاد شده و  Git نام دارد. در واقع Git یک سیستم کنترل نسخه نرم افزار است که آنها را ذخیره، مدیریت و فراخوانی می‌کند و بیشتر برای کدهای برنامه نویسی مورد استفاده قرار می گیرد، اما Git میتواند برای هر نوع فایل دیگری مانند یک فایل Word نیز به کار رود.
 
گیت هاب بعد از بازگشت به حالت عادی با هجوم انبوه کاربران مواجه شده و گمانه زنی در مورد علل اختلال روزهای گذشته کماکان ادامه دارد. مدیران این سایت می‌گویند حملات هکری برای مدت 87 ساعت ادامه داشته ولی هم اکنون برطرف شده و اختلالات اندک باقیمانده هم به زودی برطرف می شود.
 
حملات یاد شده ازنوع DdoS بوده که از متداول ترین شیوه های حمله از طریق ایجاد ترافیک مصنوعی بر روی وب سایت های مختلف است. ظاهرا سیل ترافیک به این سایت از موتور جستجوی چینی بایدو سرچشمه گرفته است. همین امر باعث شده مدیران بایدو به تحقیقات در این زمینه بپردازند و اعلام کنند که هیچ مشکل امنیتی در بایدو وجود ندارد که حملات هکری از این طریق به سایت های ثالث را ممکن کند. با این حال شرکت مذکور اعلام کرده تحقیقات در این زمینه را ادامه می دهد.
برچسب ها: سایبر ، چینی ، گیت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار