کد خبر: ۱۲۵۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: باید حساسیت‌ها را به درستی در جامعه ایجاد و مدیریت مصرف انرژی را به خود مردم واگذار کنیم در این صورت موفق خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هیوا لهونیان ظهر امروز در دومین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان که با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز وابستگی به منبع برق برای همه مشخص است و تصور اینکه انسان یک روز بدون این انرژی زندگی کند تقریبا غیرممکن است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت و حیاتی‌بودن نقش حامل‌های انرژی در زندگی امروز جوامع بشری، حفظ این منابع با صرفه‌جویی و مدیریت درست ضروری است.

لهونیان خاطرنشان کرد: اگر مصرف انرژی را مدیریت کنیم و با تکنیک‌هایی مصرف را در زمان پیک کاهش دهیم مقدار زیادی به جلوگیری از هدررفت انرژی برق کمک کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ایران یک درصد جمعیت دنیا دارد، ولی 2 درصد مصرف انرژی برق دنیا را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: این موضوع در سایر حامل‌های انرژی هم صدق می‌کند تا جایکه دو برابر میانگین جهانی مصرف در آب، 4 برابر در گاز و  6 برابر استانداردهای جهانی بنزین مصرف می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اذعان کرد:‌ اگر رشد مصرف انرژی در کشور مدیریت نشود، مجبور به وارد کردن انرژی برق از دیگر کشورها خواهیم شد.

وی بیان کرد: در طول سال حدود 100 ساعت در دو ماهه اول تابستان با پیک مصرف برق مواجه هستیم و مابقی زمان‌ها و به ویژه سایر فصول غیر از تابستان با ظرفیت اضافه تولید مواجهیم که اگر این موضوع را به درستی مدیریت کنیم با خاموشی مواجه نخواهیم شد.

لهونیان یادآوری کرد: جبران کمبود 5 هزار و 500 مگاوات برق نیازمند حداقل 8 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است اما با مدیریت مصرف می‌توان این کمبود را جبران کنیم.

وی نقش مردم در صرفه‌جویی و جبران کمبود میزان تولید برق را قابل توجه دانست و عنوان کرد:‌ هرجا بتوانیم پیام و خواسته‌ها را به درستی به مردم انتقال دهیم مردم خود راه را پیدا می‌کنند.

لهونیان اضافه کرد: باید حساسیت‌ها را به درستی در جامعه ایجاد کرد و مدیریت مصرف انرژی را به خود مردم واگذار کنیم در این صورت موفق خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: ادارات با حذف چراغ‌های اضافی و کم‌کردن درجه کولرهای گازی و آبی در ساعت پیک مصرف و خاموش کردن کولر یک و نیم ساعت قبل از پایان کار، استفاده از برق اضطراری و کنترل سیستم‌های روشنایی می‌توانند نقش خود را در این میان به بهترین شکل ایفا کنند.

وی عنوان کرد: مدیریت مصرف به معنای عدم استفاده از تجهیزات برقی نیست اگر دمای کولر گازی در ساعات اوج مصرف برق روی ۲۴ درجه تنظیم شود کمک بسیار زیادی به کاهش مصرف برق خواهد کرد.

وی گفت: مصرف اضافی برق در شرایط کنونی که با کمبود مواجه هستیم بزرگترین منکر وصرفه‌جویی در مصرف معروف بزرگی است.

انتهای پیام/2330/71

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار