کد خبر: ۱۲۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۱
مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران خبر داد:
عبداله قدوسی مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران گفت: ما به عنوان متخصص صنایع غذایی دلنگران مصرف سرانه لبنی مردم هستیم و کمبود مصرف آن زنگ خطر برای سلامتی جامعه را به صدا درآورده است.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین، این موضوع را عبداله قدوسی در نشست خبری گفت و ادامه داد: ما اگر بخواهیم توسعه مناسب پیدا کنیم باید پیشگیری را مقدم بر درمان بدانیم.
وی ادامه داد: باید بگویم خداوند متعال بسیاری از مواد مغذی را یکجا در شیر جمع کرده است و امروز باید از ظرفیت رسانه برای تغییر رویکرد سبد مصرف غذایی خانوارها استفاده شود.
متاسفانه در کشور مصرف مواد غذایی که سلامت و ایمنی را بالا میبرد کم است اگر میخواهیم کهنسالی را به عقب بیندازیم و بیمارستانها توسعه پیدا نکند باید الگوی مصرف مواد غذایی را تغییر دهیم و مواد لبنی مثل شیر مصرف کنیم.
متاسفانه مصرف شیر، سبزیجات، میوه و ماهی در کشور سرانه پایین دارد اما از آن سو مصرف نوشابه، شکر، نمک و مواد مضر مصرف ما چند برابر دنیا است. با مصرف این مواد سن پوکی استخوان خانم ها به ۴۰ تا ۴۵ سال رسیده است.
حتما باید اصحاب رسانه کمک کنند سطح آگاهی جامعه بالا برود، تغذیه سالم معرفی شود و افزایش مصرف سرانه آن به وجود آید.
مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران با اشاره به کمبود سرانه مصرف شیر و فرآورده های شیری خواستار عزم جدی رسانه ها در توسعه سلامت شد.
وی ضمن اشاره به آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در کاهش سن ابتلا به پوکی استخوان، کوتاه شدن قد کودکان ایرانی و ابتلای به سوء تغذیه ناشی از عادات بد غذایی، بر نقش رسانه ها در توسعه سلامت کشور تاکید کرد.
عبداله قدوسی افزود: بر اساس استانداردهای جهانی، سرانه مصرف لبنیات برای هر نفر سالانه ۱۸۰ کیلوگرم است و کم تر از این میانگین شامل سوءتغذیه می ‎شود که متاسفانه سرانه سالانه مصرف در ایران کمتر از ۸۰ کیلو گرم است.
او تاکید کرد: پگاه آماده هر گونه همکاری با اصحاب رسانه در راستای توسعه سلامت جامعه است و در این راستا نیز با اجرای برنامه های منسجم و متعدد فرهنگسازی در قالب مسئولیت اجتماعی، ایفای نقش کرده است.
مدیر عامل صنایع شیر ایران تصریح کرد: بروز شایعاتی از جمله آفلاتوکسین در حوزه لبنیات، چون بدرستی از سوی رسانه های مرتبط با حوزه صنعت غذا تبیین نشد، کاهش سرانه مصرف را درپی داشت و در این میان عزم جدی رسانه ها در رفع ابهامات جامعه بسیار تاثیر گذار است.
حامد شمس رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به ظهور شبکه های اجتماعی و پدیده شهروند خبرنگار، تصریح کرد: توسعه رویکرد مطالبه گری افزایش سرعت پاسخ دهی را در پی داشته و این رویکرد فعالانه، ضریب نفوذ پیام را بهبود داده است.
سید جعفر میر مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران، با اشاره به تولید متنوع و کیفی محصولات بعنوان اولین شرکت لبنی در ایران، تاکید کرد: پگاه تهران با کسب نشانهای استانداردهای ملی و بین المللی، گواهی صنعت سبز و استاندارهای زیست محیطی نقش موثری در جهت ارتقای مستمر کیفیت ایفا کرده است.
در این نشست، حامد شمس مدیرکل روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بیژن رمضانی مدیرکل روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری حضور داشتند.
در پایان این مراسم گروه خبرنگاران از خطوط تولید پگاه تهران بازدید کردند.
.
.

نام:
ایمیل:
* نظر: