علی کریمیفیروزجایی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری فارس مازندران درباره معلق نگه داشتن سیستم آموزش در مدارس و دانشگاهها بهخاطر پایداری شرایط کرونا اظهار کرد: این مسئله آسیب جدی به کشور وارد میکند و آموزش سلامت محور باید راهبرد نظام آموزشی کشور در شرایط کنونی شود.
وی تدوین الگوی آموزشی متناسب با وضعیت جدید را ضروری دانست و افزود: رویکرد آموزشی مدارس و دانشگاهها نیازمند اصلاح و تغییر است.
دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با تاکید بر توجه اساسی به آموزشهای مجازی و آنلاین یادآور شد: این شیوه با رفع معایب احتمالی برای اعتلای نظام آموزشی کشور راهگشا است.
وی با اشاره به تجربه موفق دانشگاههای باز در برخی کشورهای پیشرفته خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور کشور ما نیز در این زمینه کارنامه موفقی دارد که میتواند الگوسازی کند.
کریمی فیروزجایی با اشاره به اهمیت باز تولید محتوای کیفی دروس در دانشگاهها و مدارس بر اساس شرایط نوین یادآورشد: غنیسازی و کاربردی کردن محتوای دروس باید موجب ارتقا خروجی نظام آموزشی شود.
وی با انتقاد از گستره نامتوازن مدارس غیرانتفاعی در کشور خاطرنشان کرد: هدف عمده قانونگذار از ابداع شیوه غیرانتفاعی در آموزش و پرورش تحقق عدالت آموزشی بود که این مهم تحقق نیافته است.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی توجه به رعایت عدالت در نظام آموزشی را یادآور شد و افزود: باید با نگاه اصولی به طرح آمایش سرزمین از توزیع نامتوازن و ناهمگون واحدهای آموزشی دولتی و خصوصی در وزارت علوم و آموزش و پرورش جلوگیری شود.
وی با تاکید بر عزم قاطع مجلس یازدهم برای رفع چالشهای نظام آموزشی کشور، از همه نخبگان و فرهیختگان مرتبط با وزارت علوم، بهداشت و آموزش و پرورش خواست تا طرحها و دیدگاههای خود را در این ارتباط با مرکز پژوهشهای مجلس مطرح کنند.
انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج