کد خبر: ۱۲۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری:
افتخاری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بازنشستگان اولویت سهامداری عرضه شرکت‌های صندوق بازنشستگی در بورس هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین، اکبر افتخاری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: ۱۴ شرکت در مسیر ورود به بورس قرار گرفته اند و در ابتدای سال شرکت پگاه گیلان و همین اواخر هم صندوق مدیریت ثروت در بروس عرضه شدند و این مسیر همچنان ادامه دارد.

افتخاری گفت: در زمینه عرضه سهام شرکت ها و بورس، اولویت صندوق بازنشستگی سهام دار شدن بازنشستگان زیرپوشش است و برای همین هم علاوه بر صندوق مالی یکم دولت که متولی آن دولت بود، در صندوق مدیریت ثروت به بازنشستگان تسهیلات اعتباری یک میلیون تومانی با اقساط یکساله ارائه شد و ۹۶ هزار و ۵۰۰ نفر نیز از آن استفاده کردند.

وی همچنین یادآور شد: در همین مدت تقریبا تمامی شرکت های کاغذی و غیرفعال وابسته به صندوق بازنشستگی حذف شده و تعدادی نیز در مسیر ادغام و انحلال قرار گرفته اند. همچنین اصلاح ساختار شرکت ها و هلدینگ ها با جدیت و به صورت هفتگی دنبال می شود تا منافع آن از محل این اصلاح ساختار در زندگی بازنشستگان و ذی نفعان صندوق آورده شود.

افتخاری اظهار داشت: ورود شرکت ها به بورس دارای قوانین و قواعدی است که باید شرکت حتما پس از اصلاح ساختار و طی کردن فرآیندهای مربوطه امتیاز لازم برای ورود به بورس را بدست آورند. این فرآیندی طولانی مدت است و ما هم در این مسیر گام برداشتیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار