کد خبر: ۱۲۷۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان:
رشت- مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به جایگاه خطیر خبرنگاران و نقش آنها در جامعه، گفت: دشمن از ابزارهای رسانه ای برای سلطه بر افکار عمومی استفاده می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احسان الله محمدی صبح سه شنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه بر اساس آموزه‌های دینی خبر و خبرنگار یک شغل مادی نیست، اظهار کرد: در مورد عظمت کار خبرنگاری زبان قاصر است.

وی با بیان اینکه از نگاه انقلاب و امامین انقلاب اسلامی خبرنگار باید چشم بیدار، گوش شنوا و زبان گویا مردم و جامعه خود باشد، افزود: خبرنگاری نوعی امانت داری است که در کنار دقیق بودن باید سریع به اندازه و به موقع انجام شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه رسالت خبرنگاری به ساعت و زمان خاصی محدود نمی‌شود، گفت: خبرنگار تمام طول شبانه روز باید وقایع جامعه و جهان را رصد کند لذا جایگاه خبرنگاری مقدس است و باید این تقدس از طرف مسئول و خود خبرنگار حفظ شود.

وی به بهره مندی قدرت‌های بزرگ دنیا از ابزارهای رسانه‌ای برای سلطه بر افکار انسانی و ایجاد فاصله طبقاتی و تفرقه استفاده می‌کنند، افزود: راه اندازی بنگاه‌های خبرپراکنی بخشی از فعالیت‌های دشمنان است که به واسطه آن درست را غلط و مظلوم را ظالم و ظلم ظالم را خدمت و صلاح بشر در نظر افکار عمومی جهان جلوه می‌دهند.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه خوشبختانه رسالت خبرنگاران ما هدایتی همراه با فکر و اندیشه است، تصریح کرد: امام راحل می‌فرماید اصحاب قلم نه تنها نسبت به چیزهایی که می‌نویسند مسئول بلکه نسبت به مسائلی که باید می‌نوشتند و ننوشتند نیز مسئول هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار