کد خبر: ۱۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
صنعت فولاد در هرمزگان به رغم سال ها کش و قوس کمتر از یک دهه است در این استان به راه افتاده، اکنون بدلیل تامین نشدن مواد اولیه بویژه گندله آهن به نفس نفس افتاده و با ظرفیت پایین به فعالیت خود ادامه می دهد.شاکله صنعت فولاد در هرمزگان به اوائل انقلاب اسلامی برمی گردد؛ اما این صنعت بواسطه نبود حمایت لازم...
به گزارش تجارت آنلاین، شاکله صنعت فولاد در هرمزگان به اوائل انقلاب اسلامی برمی‎گردد؛اما این صنعت بواسطه نبود حمایت لازم از سوی مسئولان وقت به اصفهان منتقل شد و آن استان را متحول کرد.

بعد از دو دهه از ساخت اولین صنعت فولاد در اصفهان باز هم مسوولان صرفه اقتصادی در این دیدند که صنعت فولاد در کنار دریا و در استان هرمزگان راه اندازی شود و ابتدا فولاد هرمزگان سپس فولاد جنوب و کاوه جنوب کیش آغاز شد و اکنون وبا وجود بهره برداری از این واحدها که نزدیک به پنج و نیم میلیون تن ظرفیت سازی شده به دلیل کمبود مواد اولیه حدود دو و نیم میلیون تن آن عملی شده است. 

این درحالی است که مسوولان عالی رتبه کشور به خصوص دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در سفر اسفند ماه پارسال به هرمزگان با حضور در سمپوزیوم فولاد تاکید کرد: این استان به قطب اول فولاد کشور تبدیل خواهد شد.

استاندار هرمزگان یکی از مولفه های اصلی رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی این استان به بهره برداری کامل از ظرفیت صنایع فولادی ساخته شده و در حال احداث اشاره کرد که لازمه آن تامین مواد اولیه به خصوص گندله است.

جاسم جادری خاطر نشان کرد: به دلیل کمبود مواد اولیه واحدهای فولادی مستقر در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس نه تنها قادر به استفاده از ظرفیت های ایجاد شده نیستند بلکه ادامه این روند منجر به تعطیلی آنها خواهد شد. 

نماینده عالی دولت در هرمزگان از تبدیل این استان به قطب فولاد و ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی در جاسک بعنوان مهم ترین مصوبات سفر اسفند ماه پارسال دکتر حسن روحانی به این خطه نام برد و با توجه به عملی شدن جاسک به منطقه آزاد ابراز امیدواری کرد که با تصمیمات منطقی و پایدار، مشکل کمبود مواد اولیه این صنایع نیز با تامین به موقع گندله برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه اخیر استانداران با رییس جمهوری و اعضای هیات دولت در خصوص تامین مواد اولیه کارخانه های تولید کننده فولاد در هرمزگان تاکید و از وزیر صنعت و معدن و تجارت خواسته شد دراین زمینه اقدامات لازم را بعمل آورد. 

در جلسه ای با حضور وزیر صنعت و معدن و تجارت نیز تاکید شد: عملی شدن مصوبات و سخنان رییس دولت تدبیروامید دربندرعباس در خصوص تبدیل این استان به قطب تولید فولاد کشور، نیازمند مولفه های مختلف به ویژه تامین پایدار نهاده های تولید دراین بخش 'برق و مواد اولیه شامل گندله سنگ آهن'است.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: