کد خبر: ۱۲۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان:
اصفهان-مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: چنانچه بیمار کرونا یک ماه بهبودی کامل را سپری کرده باشد می تواند به شکرانه بازیابی سلامتی و کمک به نجات جان دیگران به پویش «شکرانه سلامت» ملحق شود.

مجید زینلی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اعلام خبر کاهش ذخیره خون استان اصفهان به کمتر از سه روز اظهار داشت: با توجه به اینکه در فصل گرما و شیوع بیماری کرونا با کاهش ذخیره خون در استان اصفهان مواجه شدیم اما با نزدیکی دهه محرم پیش بینی می‌شود با اهدای خون شهروندان جبران کمبود خون و فرآورده‌های خونی را در اصفهان شاهد باشیم.

وی افزود: دو مرکز انتقال خون میدان خواجو و عاشق اصفهانی در کلان‌شهر اصفهان آماده دریافت خون از شهروندان هستند و در شهرستان‌های دیگر در ایام زوج و یا در تمام ایام هفته عملیات اهدای خون با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

هنوز به وضعیت بحرانی ذخیره خون در استان اصفهان نرسیده‌ایم

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه هنوز به وضعیت بحرانی ذخیره خون در استان اصفهان نرسیده‌ایم، تصریح کرد: اگرچه به شرایط بحرانی ذخیره خون در استان اصفهان نزدیک شده‌ایم اما هنوز وضعیت بحرانی نیست و اعزام گشت‌های سیار فقط در وضعیت بحرانی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز انتقال خون میدان خواجو به جدیدترین دستگاه جذب مستقیم پلاکت مجهز است، گفت: یکی از فراورده‌های مورد نیاز خونی، «پلاکت» است که هر فرد در این مرکز می‌تواند نسبت به اهدای ۶ واحد «پلاکت» که معادل اهدای سه نفر است اقدام کند.

زینلی از شهروندان درخواست کرد به پویش «شکرانه سلامت» ملحق شوند و افزود: در حال حاضر درمان مشخصی برای کووید ۱۹ وجود ندارد؛ چنانچه بیمار کرونا یک ماه بهبودی کامل را سپری کرده باشد می‌تواند به شکرانه بازیابی سلامتی و کمک به نجات جان دیگران در مرکز انتقال خون پل خواجو پلاسما اهدا کند.

وی افزود: برای اهدای خون نیاز به انجام آزمایش نیست و نظر پزشک کفایت می‌کند اما برای اهدای پلاسما لازم است آزمایش‌هایی از بهبودیافته کرونا انجام شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار