کد خبر: ۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
وزیر راه و شهرسازی کشورمان در دیدار با وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان از آمادگی ایران برای سرمایه گذاری سه جانبه ایران، آذربایجان و روسیه برای تکمیل خط ریلی قزوین- رشت- انزلی- آستارا خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاین، عباس آخوندی در دیدار با شاهین مصطفی اظهارداشت: برای گسترش روابط حمل ونقلی ایران و آذربایجان علاوه بر راهکار اساسی تکمیل خط ریلی قزوین تا آستارا که ممکن است چندسال طول بکشد،دو راهکار کوتاه مدت برای اجرای فوری پیشنهاد می شود.

وی ادامه داد:راهکار نخست امتداد خط آهن آذربایجان تا آستارا در ایران است که کالاها از آذربایجان با قطار به داخل خاک ایران وارد و در پایانه بار آستارا بارگیری مجدد شود.

وی اضافه کرد: برای این کار لازم است آذربایجان هشت کیلومتر خط ریلی خود را تا مرز دو کشور ادامه دهد که این مساله در کوتاه مدت قابل انجام است و ورود یکسره بار به ایران موجب تسهیل جابه جایی خواهد شد.

آخوندی اضافه کرد:در ادامه می توانیم از آستارا تا قزوین را از طریق کامیون بار مورد نظر را حمل و دوباره از طریق خط آهن تا بندرعباس جا به جایی کالاها صورت گیرد.

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان تصریح کرد: پیشنهاد فوری دوم احداث سریع خط ریلی رشت –انزلی به طول 40 کیلومتر است که در این صورت بارهای آذربایجان می تواند از طریق کشتی به انزلی منتقل و سپس به مقصد بندرعباس از طریق قطار بارگیری شود.

وی با تاکید براینکه هر دو پیشنهاد کوتاه مدت است، یادآور شد: زیرسازی راه آهن قزوین- رشت در حال اتمام است و کار این پروژه با سرعت انجام می شود.

وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد:در آذرماه خط ریلی ایران و ترکمنستان در مرز اینچه برون متصل خواهد شد و این خط ریلی به قزاقستان و سپس روسیه و چین متصل می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: امیدوارم بر اساس تشکیل کمیسیون های دریایی مشترک مسیر کشتیرانی باکو- انزلی و باکو- امیرآباد فعال شود.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: