کد خبر: ۱۲۸۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱
معاون آموزشی دانشگاه ارومیه:
ارومیه – معاون آموزشی دانشگاه ارومیه و نماینده سازمان سنجش در ارومیه از رقابت بیش از ۶۳ هزار داوطلب آذربایجان غربی در کنکور سراسری ۹۹ خبر داد.

علیرضا مظفری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و توزیع پک بهداشتی در بین داوطلبان، افزود: کنکور سراسری امسال در ۱۵ شهرستان آذربایجان غربی برگزار می‌شود و ۶۳ هزار و پنج نفر در آن با هم رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه کنکور سراسری امسال، در پنج گروه آزمایشی برگزار می‌شود، افزود: بیشترین شرکت کنندگان مربوط به گروه آزمایشی علوم تجربی با ۳۱ هزار و ۵۶۶ داوطلبان ها است و گروه انسانی با ۱۶ هزار و ۹۵۴ نفر، گروه ریاضی ۴۲۵۷ نفر، گروه هنر با ۳۱۸۴ نفر و گروه زبان با ۷۰۴۴ داوطلب در کنکور امسال شرکت خواهند کرد.

مظفری با اعلام اینکه داوطلبان گروه آزمایشی هنر در روز چهارشنبه ۲۹ مرداد، رقابت خواهند کرد، اظهار کرد: گروه ریاضی و فنی و علوم انسانی روز پنجشنبه ۳۰ مرداد ماه، داوطلبان گروه آزمایشی تجربی روز جمعه و زبان نیز گروه شنبه در این ماراتن علمی رقابت می‌کنند.

آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صبح روز چهارشنبه ۲۹ مردادماه داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه ۳۱ مردادماه و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح روز شنبه یک شهریورماه در ۳۹۲ شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار خواهد شد.

کارت‌های شرکت در آزمون برای همه داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

داوطلبان پس از پرینت کارت شرکت در آزمون، در صورت وجود نقص احتمالی می‌بایستی به حوزه‌های رفع نقص کارت مراجعه کنند.

از فردا رقابت یک میلیون و ۳۹۹ هزار و ۲۳۳ داوطلب کشوری در آزمون سراسری کنکور آغاز می‌شود.

از این تعداد داوطلب سهم آذربایجان غربی ۶۳ هزار و۵ نفر است که امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا این آزمون متفاوت‌تر از آزمون‌های قبلی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار