کد خبر: ۱۲۸۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت از عزم جدی دولتی‌ها برای فروش نفت به مردم و عدم استفاده از ذخایر بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، امروز (چهارشنبه) در جلسه هیأت دولت با اشاره به تلاش دولت در اداره کشور بدون نفت، اظهار داشت: مردم باید واقعیتی را هم بدانند یک زمانی صد میلیارد دلار پول نفت وارد این کشور می‌شد اما الان دیگر چنین چیزی نیست. این افتخار دولت است که اقتصاد ما بدون نفت اداره می‌شود. ما الان صادرات غیرنفتی را توسعه دادیم و با آن داریم کشور را اداره می‌کنیم. این در تاریخ ما بی‌سابقه است، چه پیش و چه پس از انقلاب. الان ما تنها ده درصد بودجه‌مان متکی به نفت است، قدیم تا ۳۵ یا ۴۰ درصد به نفت متکی بود. ولی الان چنین نیست و نمی‌خواهیم در سال رونق تولید که مردم نیاز به حمایت دارند از آنان مالیات زیادی بگیریم.

>>>>در همین رابطه بخوانید؛

واکنش روحانی به تهدید ترامپ برای فعال سازی مکانیسم ماشه: عقل هم چیز خوبی است

روحانی تصریح کرد: ما هم قدرت داریم که پنجاه هزار میلیارد مثل دولت قبل از بانک مرکزی استقراض و پول پرفشار وارد بازار کنیم اما این را به مصلحت کشور نمی‌دانیم. ما تا امروز و با همه مشکلات یک‌بار دست‌مان را به سوی بانک مرکزی دراز نکردیم.


رییس جمهور ادامه داد: پس یا باید اوراق خزانه بفروشیم که این کار را آغاز کردیم یا سهام بفروشیم که چنین هم کرده‌ایم و معتقدیم اقتصاد باید به مردم واگذار شود و از اول دولت هم به دنبال این بودیم. یک راه دیگر هم فروش نفت است که طرحی برای آن مشخص کردیم و کاملاً این طرح را به نفع مردم می‌دانیم. یک تودهنی به آمریکا است که می‌خواهد ما نفت نفروشیم اما ما نفت را می‌فروشیم.

روحانی تاکید کرد: این یکی از طرح‌های افتخارآمیز این دولت در نفت است. اگر روسای دو قوه دیگر هم موافقت کردند ما این طرح را می‌آوریم و اجرا می‌کنیم اگر نه به دنبال طرح‌های دیگری می‌رویم.

27219

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار