کد خبر: ۱۲۸۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی از خریداری 325 هزار تن گندم در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سعید فرخی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت خرید گندم در استان مرکزی اظهار کرد: از دهم خردادماه تا امروز حدود 325 هزار تن گندم از کشاورزان استان خرید تضمینی شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 20 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی افزود: در مدت مشابه سال گذشته تا این لحظه حدود 269 هزار تن گندم تحویل مراکز خرید شده بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی با اشاره به نحوه پرداخت مطالبات کشاورزان بیان کرد: تاکنون حدود 80 درصد وجه گندم خریداری شده از کشاورزان، بالغ بر 6 هزار و 681  میلیارد ریال پرداخت شده است.

فرخی ادامه داد: 35 مرکز خرید گندم در استان پیش بینی شده است که تاکنون 32 مرکز در امر خرید دخیل هستند و تا پایان شهریور ماه روزانه گندم تولید شده از کشاورزان استان مرکزی در این مراکز خریداری می شود.

وی خاطر نشان کرد: میزان کل خرید گندم سال گذشته در استان مرکزی حدود 305 هزار تن بوده و پیش بینی می شود در سال جاری حدود 350 هزار تن گندم در استان خریداری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی اضافه کرد: حدود یک هزار و 150 تن دانه روغنی کلزا نیز از کشاورزان در استان خریداری شده است.
 
فرخی ادامه داد: حدود 22 کشاورز گندم کار در استان مشغول فعالیت هستند که تا کنون بیش از  18 هزار نفر از این کشاورزان گندم های خود را به مراکز خرید تحویل داده اند.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود در سال جاری حدود 400 هزار تن گندم در استان تولید شود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار