کد خبر: ۱۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: انتظار کلی از تفاهم لوزان، کاهش قیمت ارز است. با توجه به اینکه بخش اعظم کالاهای بازار IT از واردات تامین می‌شود، انتظار می‌رود با کاهش قیمت ارز زمینه ارزان شدن کالاهای IT فراهم شود.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از  فارس، سید مهدی میرمهدی با تشریح تاثیرات احتمالی تفاهم ایران و کشورهای 1+5 بر بازار IT اظهارداشت: موضوعات مطرح شده در این تفاهم بسیار بر مبادلات تاثیرگزار خواهد شد.
 
رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران تصریح کرد: البته این تفاهم فعلا در حد پیش‌نویس  است و هنوز تکمیل نشده اما در صورت نهایی شدن، سبب تشدید رقابت در بازار خواهد شد.
 
وی ادامه داد: مهمترین تاثیر احتمالی این تفاهم سیاسی، تسهیل گردش پولی و تهیه کالا از تولیدکننده اصلی است.
 
میرمهدی توضیح داد: تاکنون با وجود تحریم‌ها تأمین کالای IT با سختی و با قیمت بالاتر از فروشندگان دست چندم وارد کشور می‌شد؛ در شرایط جدید این مانع به ویژه برای آن دسته از کالاهای IT که در زمره کالاهای با کاربرد چند منظوره هستند، تسهیل خواهد شد. برای مثال سرورها از جمله این موارد محسوب می‌شوند.
 
رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران با اشاره به اینکه بخش اعظم کالاهای بازار IT از واردات تامین می‌شود، گفت: انتظار کلی از تفاهم لوزان، کاهش قیمت ارز است اما انتظار نمی‌رود  نرخ دلار از نرخ 2850 تومان در بودجه پایین‌تر بیاید. بنابراین انتظار می‌رود با کاهش قیمت ارز زمینه ارزان شدن کالای IT فراهم شود.
برچسب ها: لوزان ، قیمت ، ارز
نام:
ایمیل:
* نظر: