کد خبر: ۱۲۸۷۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸
اجرای طرح زنده گیری سگهای بلا صاحب در شهر تنکمان توسط حوزه خدمات شهری شهرداری تنکمان از توابع شهرستان نظرآباد انجام پذیرفت.

رسول شاه کرمی، شهردار تنکمان، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نظرآباد، گفت: شهرداری تنکمان در اجرای بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در جهت جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و نیز افزایش سطح رفاه و امنیت شهروندان اقدام به زنده گیری سگ‌های بلاصاحب از معابر شهر تنکمان بدون هیچ‌گونه آزار و اذیت و انتقال آنان به مکان‌های نگهداری نموده است.

وی افزود: باتوجه به اینکه شهر تنکمان از نظر موقعیت جغرافیایی در مجاورت شهرصنعتی سپهر و شهر نظرآباد قراردارد و عمدتا بافت شهرستان نظرآباد را محیط‌های کشاورزی؛ صنعتی و دامداری تشکیل داده است وجود این سگ‌های بلاصاحب دور از انتظار نیست، نداشتن وحدت میان دستگاه‌های اجرایی این منطقه در زمان زنده گیری این سگ‌ها باعث می‌شود سگ‌ها برای خود حاشیه امن پیدا کرده و از شهری به شهر مجاور جایگزین شوند.

شهردار تنکمان ادامه داد: پیمانکار زنده گیری سگ‌های بلاصاحب موظف است سگ‌های جمع آوری شده را در محل مناسبی برده و اقدام به عقیم سازی نماید تا از افزایش این سگها جلوگیری شود. این محل در استان مشخص شده است.

 

شاه کرمی گفت: همچنین با حفظ پاکیزگی شهر و جمع آوری مکانیزه زباله‌های خیابانی می‌توانیم به کاهش تعداد سگ‌های ولگرد کمک کنیم.

شهردار تنکمان خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا جمع آوری سگ‌های ولگرد با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می‌شود.

 

گفتنی است شهر تنکمان از توابع شهرستان نظرآباد می‌باشد که جمعیتی بالغ بر پنج هزارنفر را دارد که دربخش تنکمان قرار گرفته شده است.

انتهای پیام/ک.ج

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار