کد خبر: ۱۲۸۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۳

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: وضعیت استان فارس به لحاظ تعداد بیماران کرونا بستری در بیمارستان‌ها و فوت شدگان، در وضعیت هشدار قرار دارد و بهبود این وضعیت در گرو همراهی و مشارکت گروه‌های مختلف مردم است.

دکتر علی اکبری با بیان این که هنوز موج دوم بیماری را پشت سر نگذاشته‌ایم، اضافه کرد: با توجه به این که شیراز یکی از قطب‌های کشور در حوزه درمان به شمار می‌رود و براساس مطالعات انجام شده بیش از ۲۸ درصد از کل بیماران مبتلا به کووید۱۹ بستری در بیمارستان‌های مرجع این شهر، غیربومی هستند.

وی اضافه کرد: بیماران غیربومی پذیرش و بستری شده از ابتدای شیوع کروناویروس در بیمارستان‌های مرجع شیراز، شهروندانی از استان‌های بوشهر، هرمزگان، کرمان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد بوده‌اند.

اکبری ادامه داد: شمار بیماران مبتلا به کووید۱۹ بستری در بیمارستان‌های شیراز که پس از بهبودی، ترخیص می‌شوند، حدود ۱۲۰ بیمار است که با تعداد بیماران پذیرش شده، برابری می‌کند و این نشان‌دهنده کمبود ظرفیت خالی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، میانگین روزهای بستری برای بیماران مبتلا به کروناویروس را چهار روز و میانگین روزهای بستری بیماران در بخش‌های مراقبت ویژه را هفت روز اعلام و اظهار کرد: در موج دوم شیوع کروناویروس شاهد شدت علائم بالینی مبتلایان و افزایش تعداد بیماران بدحال بوده‌ایم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار