کد خبر: ۱۲۸۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۶
چهل‌سالگی سرو/ نویسنده و بانوی پیشکسوت دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع پرس:
ناهید حسینی مقدم گفت: بانوان رزمنده هم نسل ما خستگی نمی‌شناسند و به قولی ما خستگی را خسته می‌کنیم همچون امروز که در چندین جبهه فرهنگی و ادبی مشغول فعالیت هستیم.

بانوان دوران دفاع مقدس، خستگی را خسته می کردند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، نقش و جایگاه ارزنده بانوان در دوران دفاع مقدس بر هیچکس پوشیده نیست. به خصوص بانوانی که در دل شهرهای مرزی و جنگی خوزستان با تمام وجود مبارزه را تجربه و لمس کردند اما قدمی عقب نگذاشتند و پا به پای مردان به نبرد با دشمن پرداختند.

یکی از بانوان پیشکسوت و رزمنده دوران دفاع مقدس «ناهید حسینی مقدم» است. شیر زنی از دیار دشت آزادگان و شهر سوسنگرد که سال ها در سنگر رزم و پشتیبانی و فرهنگ و ادب در حال مبارزه است.

چهلمین سالگرد دفاع مقدس بهانه ای شد تا از این بانوی رزمنده و فعال فرهنگی و ادبی دعوت کنیم و با وی گفت و گویی داشته باشیم.

این بانوی پیشکسوت هم اکنون مدیریت چند مدرسه و موسسه را عهده دار است و چنان در حال تلاش و فعالیت است که خستگی را خسته کرده است.

در ادامه ماحصل گفت‌وگوی خبرنگار دفاع پرس خوزستان با نویسنده کتاب «یک طبق نان، یک طبق عشق» را می‌خوانید:

دفاع پرس: با تبریک چهلمین سالگرد دفاع مقدس خدمت شما، کمی بیشتر به معرفی خودتان بپردازید تا مخاطب ما بهتر با شما و فعالیت هایتان آشنا شود؟

به نام خدا و عرض سلام به سید و سالار شهیدان و همچنین سلام و سلامتی برای رهبر معظم انقلاب و همه کسانی که برای اسلام و آرمان های بلند انقلاب تلاش می کنند. «ناهید حسینی مقدم» هستم دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس در رشته علوم سیاسی و مفتخر به این که فرهنگی و معلم بوده و هستم.

دفاع پرس: کمی از دوران دفاع مقدس و حال و هوای شهر سوسنگرد در آن زمان برایمان بگویید؟

خدمت شما عرض کنم که برادرم «سید محمد حسینی مقدم» از دوستان و همرزمان سردار سرافراز سپاه اسلام شهید «علی هاشمی» بود به همین واسطه و با شناختی که سردار هاشمی از برادرم داشتند از وی خواستند که من بسیج بانوان دشت آزادگان را فعال کنم و پس از وقفه ای آن را سر و سامان ببخشم. من هم با شوق و ذوق فراوان و ارتباط خوبی که با دانش آموزان و اولیا آن ها داشتم شروع به فعالیت کردم و در اندک زمانی توانستم گروه بزرگی از بانوان سوسنگرد و حومه را جذب کنم و شروع به فعالیت کنیم.

دفاع پرس: برای خیلی ها از جمله نسل جوان امروز این سوال پیش می آید که در بحران یک شهر جنگ زده چه کاری از عهده شما بر می آمد؟

یکی از افتخارات من و دیگر بانوان شهر سوسنگرد و استان خوزستان این بود که پا به پای مردان در صحنه ها حضور داشتیم. من بر اساس آموزش هایی که در تهران دیده بودم همه دختران و بانوان جوان بسیجی را ساماندهی و حتی آموزش نظامی و « ش، م ، ر» می دادم و در کنار آن به خدمات پشتیبانی هم مشغول بودیم از جمله پخت غذای گرم برای جبهه که در نزدیکی شهر بود و یا شستن هزاران پتو که پشت بام های شهر سوسنگرد را یک دست به یک شکل درآورده بود از جمله کارهایی بود که در بسیج بانوان صورت می گرفت.

دفاع پرس: چه شد که در کنار این همه فعالیت، دست به قلم شدید و کتاب «یک طبق نان، یک طبق عشق» را نوشتید؟

حقیقت امر بعد از جنگ و وفات چند نفر از همرزمان و بانوان ایثارگر و رزمنده ام در حالی که مشغول ارائه پایان نامه ام بودم تلنگری به ذهنم زده شد که بتوانم گوشه ای از خاطرات، حماسه ها و خدمات شیرزنان دشت آزادگان را بنویسم که برای همیشه در تاریخ ماندگار شوند.

دفاع پرس: توصیه شما به دختران جوان امروز که دوران سخت اما پرافتخار شما را تجربه نکردند، چیست؟

البته من کوچکتر از آن هستم که برای دختران فهیم و نجیب سرزمینم توصیه داشته باشم اما به عنوان یک فرهنگی همیشه به دانش آموزان خودم نصیحت می کنم که تا می توانند به معنویات خود بیفزایند و به عنوان یک بانوی اسلامی و ایرانی از فرهنگ غربی ها پرهیز کنند و دنبال فرهنگ حجاب و عفاف باشند تا بنیان خانواده های نسل های بعد ما محکم تر از همیشه باشد.

دفاع پرس: هم اکنون مشغول چه فعالیت هایی هستید و راهکارتان برای ثبت و ضبط خاطرات پیشکسوتان و بانوان رزمنده دوران دفاع مقدس چیست؟   

نسل ما خستگی نمی شناسد و به قولی ما خستگی را خسته می کنیم. هم اکنون در چندین جبهه فرهنگی و ادبی مشغول فعالیت هستم و اخیرا نیز با امور بانوان و ادبیات و انتشارات های دفاع مقدس همکاری های خوبی را شروع و برنامه ریزی کرده ایم که هم تاریخ شفاهی و خاطرات خودم را ثبت و ضبط کنیم و هم اینکه با جامعه رزمنده و پیشکسوت بانوان دشت آزادگان ارتباط بیشتر و بهتری برقرار کنیم.

دفاع پرس: با تشکر از وقتی که در اختیار ما قرار دادید چنا نچه سخن پایانی و مطلبی برای ارائه دارید، بفرمایید؟ 

از شما که صدای رسای نسل دوران دفاع مقدس هستید تشکر می کنم و امیدوارم که در رسالت خطیری که در جبهه جنگ نرم دارید، موفق و پیروز باشید. همچنین از همکاران شما خانم دوسعلی وند و خانم عرفانی که پذیرای من بودند هم نهایت تشکر را دارم و امیدوارم سعادتی باشد که همچون همیشه راوی خوب و صادقی برای دوران دفاع مقدس و ایثار و جهاد بانوان شهر و سرزمینم باشم.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار