کد خبر: ۱۲۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۵
در حالیکه اجلاس اوپک قرار است ۵ ژوئن برگزار شود، لیبی و ۱۸ کشور آفریقایی برای کاهش حداقل ۸۰۰ هزار بشکه در روز نفت اوپک لابی می‌کنند.
به گزارش تچارت آنلاین و به نقل از به نقل از عرب‌نیوز، لیبی و 18 کشور آفریقایی که بسیاری از آنها عضو اوپک نیستند،برای کاهش عرضه نفت اوپک لابی می‌کنند. آنها می‌گویند قیمت نفت به حدی پایین آمده است که امکان ایجاد آشوب‌های اجتماعی وجود دارد.
 
اوپک قرار است 5 ژوئن امسال جلسه‌ای با اعضاء داشته باشد و درباره میزان عرضه نفت دوباره تصمیم‌گیری کند. اوپک معمولاً سالانه دو بار برای تصمیم‌گیری با اعضای خود جلسه می‌گذارد.
 
سمیر کمال مدیر اوپک لیبی گفته است: اعضای اوپک نیاز است تا درباره استراتژی خود تجدید نظر کند.
 
رئیس طرح در وزارت نفت آفریقای شمالی به رویترز گفته است: اعضای اوپک لازم است میزان تولید خود را حداقل 800 هزار بشکه در روز پایین بیاورند بویژه بعد از اینکه ایران و گروه 1+5 به تفاهم رسیدند انتظار عرضه بیشتر نفت وجود دارد.
 
چارچوب توافق که هفته گذشته در لوزان سوئیس انجام شد در صورت توافق نهایی امکان صادرات بیشتر نفت را به ایران خواهد داد. صادرات نفتی آن به واسطه تحریم‌ها از سال 2012 تاکنون به نصف رسیده است.
 
سمیرکمال گفته است: زمانی که تولیدکنندگان در اجلاس گذشته اوپک در ماه نوامبر تصمیم به عدم کاهش عرضه نفت داشتند لیبی جزو کشورهایی بود که تلاش می‌کرد تا عرضه نفت کاهش یابد.
برچسب ها: بشکه ، لیبی ، نفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار