کد خبر: ۱۲۹۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: عمده محصولات وارد شده به استان، مواد اولیه و ماشین‌آلات خط تولید است .

میرهاشم سیداحمدی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در پنج ماهه نخست امسال ۷۳ میلیون دلار کالا به وزن ۴۶ هزار تن صادر شده که به لحاظ ارزشی ۲۸ درصد و به لحاظ وزنی ۱۲ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرک استان زنجان افزود: عمده دلایل کاهش صادرات از پایان سال گذشته تاکنون بسته بودن مرزها، قانون برگشت ارز حاصل از صادرات به خاطر تحریم‌ها و ممنوعیت صادرات مقطعی شمش روی بوده است.

وی با اشاره به اینکه کالاهای صادراتی زنجان دارای ارزش بالایی دارد، گفت: ۱۲ درصد صادرات این استان ترانسفورماتور است و مقصد صادرات نیز عمده‌ترین آن کشور ترکیه بوده است.

سید احمدی ادامه داد: ارزش کالاهای وارداتی به استان ۹۱ میلیون دلار به وزن ۱۱۰ هزار تن است که از نظر ارزشی ۴۱ درصد و وزنی ۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان با بیان اینکه واردات استان زنجان مواد اولیه است و کالای آماده نداریم و ۲۰ درصد واردات خاک روی بوده است، اضافه کرد: زنجان جزو استان‌هایی است که در چند سال اخیر سبد واردات آن را تقریبا فقط مواد اولیه تولید و ماشین‌آلات خط تولید پر می‌کند.

وی ادامه داد: مبداء ۳۸ درصد از کالاهایی وارد شدهکشور ترکیه بوده است و رتبه دوم مربوط به چین است.

سیداحمدی افزود: گمرک استان به لحاظ عملکرد رتبه ۱۲ را در کشور دارد و بقیه مرزی هستند و گمرک تهران و بازرگان نیز از زنجان پیش هستند.

وی با بیان اینکه در بحث واردات رویه دیگری نیز به اسم ورود موقت داریم که میزان آن 61 هزار تن بوده است، گفت: در مجموع درآمد گمرک 25 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/73005/ق

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار